Saturday, Oct 12, 2019

صفحه نخست » افزایش چشمگیر نیرو‌های آمریکایی در عربستان برای مقابله با ایران

usSaudi_101219.jpgرادیو بین المللی فرانسه - ایالات متحده آمریکا، اعزام چندین هزار سرباز به عربستان را روز جمعه ۱٩ مهر/ ١١ اکتبر تأیید کرد. آمریکا گفته است که این نیرو‌ها برای حمایت از عربستان و مقابله با تهدید‌های ایران به این منطقه فرستاده شده است.

یک ماه پس از حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی که به ایران نسبت داده شده است، "مارک اِسپِر" وزیر دفاع آمریکا روز جمعه ۱٩ مهر/ ١١ اکتبر اعلام کرد که ۳ هزار نیروی نظامی جدید به عربستان می‌فرستد. گفته می‌شود این نیرو‌های جدید همراه با تجهیزات نظامی بیشتر به آن کشور فرستاده خواهند شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه


دو هفته پیش از این خبر نیز پنتاگون اعلام کرده بود که قرار است ۲۰۰ سرباز جدید به جمع نیرو‌های آمریکایی مستقر در عربستان بپیوندند.
وزیر دفاع آمریکا گفته که اعزام این نیروها و تجهیزات نظامی به عربستان، در پاسخ به تهدیدات جمهوری اسلامی ایران و همچنین درخواست "محمد بن سلمان" صورت گرفته است.

"مارک اِسپِر" با محکوم کردن رفتار دولت ایران، در یک کنفرانس خبری گفته است که جمهوری اسلامی در پی بی‌ثباتی خاورمیانه و برهم زدن نظم اقتصاد جهان است.

گفته می‌شود که غرب، تهران را به فرادستی و تسلط در منطقه محکوم می‌کند اما تهران در دفاع می‌گوید که فقط به دنبال تضمین حفظ امنیت کشور خود در خلیج فارس است.

به باور برخی از دولت مردان غربی، ایران خود را نگهبان خلیج فارس می‌پندارد و همواره تهدید می‌کند که تنگه هرمز را که یک نقطه استراتژیک برای تجارت جهانی نفت است، به روی دیگران مسدود می‌کند.

خبر فرستادن نیرو‌های جدید به عربستان، از سوی آمریکا در حالی اعلام می‌شود که تنش در خاورمیانه افزایش یافته است. برخی از دولت مردان غربی از جمله "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه، اخیراً تلاش‌هایی را در جهت بهبود روابط تهران و واشنگتن انجام داد اما در نهایت این تلاش‌ها با شکست رو‌به‌رو شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

تصمیم پنتاگون برای فرستادن نیرو‌های جدید به عربستان، تنها ساعاتی پس از دو انفجار در یکی از نفتکش‌های ایران در آب‌های خلیج فارس اعلام شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy