Sunday, Oct 13, 2019

صفحه نخست » نخستین تصاویر از "اصابت موشک" به بدنه نفتکش سابیتی

خبرآنلاین - روز گذشته در حمله موشکی گروه های ناشناس به نفتکش ایرانی سابیتی ، حفره ای در بدنه این کشتی ایجاد کردند اما کشتی با همت مهندسان ایرانی به سمت خلیج فارس در حرکت است.

دریادار شمعخانی دبیر شورای عالی امیت ملی درباره حمله موشکی به نفتکش ایرانی به عاملان ناشناس این حمله هشدار داده است. اولین تصاویر از محل اصابت موشک به سابیتی را سایت نورنیوز منتشر کرده است.
1.jpg2.jpg

3.jpg4.jpg5.jpg

بیانیه رسمی مرزبانی دریایی سعودی درباره حادثه نفتکش ایرانی

العربیه - مرزبانی دریایی سعودی روز شنبه در بیانیه رسمی اعلام کرد که حادثه نفتکش ایرانی در دریای سرخ یک حادثه طبیعی بوده است.

در بیانیه مرزبانی دریایی سعودی آمده است:«در ساعت 11:47 دقیقه روز جمعه (به وقت محلی) ایمیلی از ایستگاه ساحلی جده (Jeddah Radio) دریافت شد که حاوی پیام ناخدای نفتکش «سابیتی» که پرچم ایران را حمل می‌کرد، بود. در پیام ناخدای نفتکش آمده بود که دماغه نفتکش دچار شکستگی شده و مواد نفتی در حال نشت کردن به داخل دریاست».

در ادامه بیانیه آمده است: «هنگامی که در حال تحلیل اطلاعات از سوی مراکز هماهنگی جهت امدادرسانی بودیم، مشخص شد که نفتکش به مسیر خود ادامه داده و از مسافت ۶۷ مایل دریایی ساحل جده دور شده است و همچنین GPS خود را نیز خاموش کرده و به تماس‌ها پاسخگو نیست».

این بیانه افزود:«در ساعت 15:50، بار دیگر مکان نفتکش به‌روز رسانی و مشخص شد که در مسافت 79 مایل دریایی در جنوب غرب ساحل جده و در 64 مایل دریایی نزدیک‌ترین ساحل قرار دارد و با سرعت 9.7 گره دریایی در درجه 152 در حال حرکت است.»

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

مرزبانی دریایی سعودی در پایان بیانیه بر تعهد پادشاهی سعودی به امنیت و ایمنی ناوبری دریایی و پایبندی این کشور به توافق‌نامه‌های دریانوردی بین‌المللی تأکید کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy