Sunday, Oct 13, 2019

صفحه نخست » رفع اتهام فساد فی‌الارض از چهار تن از متهمان محیط زیستی

5926DDCE-F901-4336-B1C2-7AAE494B8AA0.jpegزیتون

خواهر طاهر قدیریان از بازداشتی‌های پرونده فعالان محیط زیست خبر داد که اتهام فساد فی الارض از چهار نفر از بازداشتی‌های این پرونده ساقط شده است.

به نوشته قدیریان امروز دادگاه نیلوفر بیانی برگزار شده و بر اساس اخباری که پس از این جلسه دادگاه به دست او رسیده است٬ اتهامات هومن جوکار و مراد طاهباز٬ نیلوفر بیانی، و طاهر قدیریان از مجازات حدود به تعزیر تغییر یافته است.

گروهی از فعالان محیط زیست ایران بهمن ماه سال ۱۳۹۶ توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند. اتهام این افراد «جاسوسی» عنوان شده بود و کمی بعدتر اتهام چهارنفر از آن‌ها به «فساد فی‌الارض» تغییر پیدا کرد.

کاووس سیدامامی از جمله این بازداشت‌شدگان بود که دو هفته بعد از بازداشت، خبر مرگ او در زندان منتشر شد. مقام‌های جمهوری اسلامی علت مرگ او را خودکشی عنوان کردند؛ اما خانواده سیدامامی این ادعا را رد کرده است.

پیشتر کمپین حقوق‌بشر در ایران به نقل از «منابع مطلع و نزدیک» به آن‌ها نوشته بود که این افراد «با تهدید به مرگ» مجبور شده‌اند که علیه خود اقرار کنند.

هومن جوکار، طاهر قدیریان، مراد طاهباز، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، امیرحسین خالقی، سام رجبی و عبدالرضا کوهپایه از جمله فعالان محیط زیست بازداشتی در ایران هستند. پوریا سپهوند، کارشناس موسسه حیات وحش میراث پارسیان، نیز بهمن سال گذشته بازداشت شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy