Monday, Oct 14, 2019

صفحه نخست » دومین حرکت هنجارشکنانه از سوی یک ایرانی در مسابقات کشتی پیشکسوتان جهان

760C7778-2755-44FC-8C36-0AC6FE3927CF.jpegبه گزارش خبرگزاری تسنیم، اتفاقات و حاشیه‌های تلخ مسابقات کشتی پیشکسوتان جهان به روی سکو رفتن یک ورزشکار ایرانی و ایستادن کنار ورزشکار رژیم صهیونیستی ختم نمی‌شود و یک اتفاق زشت دیگر در این رقابت‌ها رخ داده است.

یکی دو روز پیش بود که مشخص شد در مسابقات جهانی کشتی پیشکسوتان که اخیراً در کشور گرجستان به انجام رسید، یکی از پیشکسوتان که مدال طلا گرفته بود، بر سکویی قرار گرفت که نفر سومش ورزشکار رژیم صهیونیستی بود، اتفاقی که قبلاً از سوی سایر قهرمانان ایرانی مراعات شده و هیچ‌گاه آنها حتی به‌قیمت از دست دادن مدال، بر سکویی نمی‌رفتند که ورزشکاری از این رژیم قرار گرفته باشد.

در همین زمینه گفته شد که فدراسیون کشتی و شورای برون‌مرزی وزارت ورزش نقشی در اعزام این تیم به تفلیس نداشته‌اند و این تیم بدون نظارت نهادهای مسئول در مسابقات شرکت کرده است. هرچند طبق قوانین جدید اتحادیه جهانی، همه کشتی‌گیران باید از طریق سیستم آتنا برای شرکت در مسابقات ثبت‌نام کنند و این موضوع نیز نیاز به بررسی بیشتری دارد تا مقصران ماجرا شناسایی شوند.

حاشیه‌های مسابقات کشتی پیشکسوتان به همین جا ختم نشد و انتشار عکسی نشان داد که یکی دیگر از مدال‌آوران این رقابت‌ها حرکتی هنجارشکنانه در تفلیس انجام داده و اقدام ضد منافع ملی این ورزشکار ایرانی با استقبال برخی افراد و گروه‌های ضد نظام در خارج از کشور مواجه شده است.

وزارت ورزش و جوانان شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حضور خودسرانه تعدادی از کشتی‌گیران پیشکسوت در مسابقات گرجستان بدون مجوز شورای برون‌مرزی بوده است و این کار تخلف محسوب می‌شود. فدراسیون کشتی هم در جریان سفر این تیم تحت عنوان ایران نبوده است و قطعاً با آنها برخورد انضباطی لازم و قانونی خواهد شد و تا اطلاع بعدی اعزامی در این بخش صورت نخواهد گرفت.»

حال این سؤال مطرح می‌شود که؛ چه‌کسی باید پاسخگوی این اتفاقات تلخ باشد و آیا وقت آن نرسیده که مسئولان ذی‌ربط فکری به حال این‌گونه اعزام‌ها کنند؟ هرچه هست این‌که باید هرچه سریع‌تر با متخلفان برخورد صورت گیرد و اجازه داده نشود که موضوع شامل گذشت زمان شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy