Sunday, Oct 13, 2019

صفحه نخست » پیام فرمانده نظامی کرد خطاب به آمریکا

kurdMilitary_101219.jpgایران اینترنشنال - ژنرال مظلوم کوبانی عبدی، فرمانده مبارزان کرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، در دیدار با ویلیام روباک، معاون فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف جهانی برای شکست داعش، گفت: «شما ما را رها کردید تا سلاخی شویم».

به گزارش تلویزیون سی‌ان‌ان، در این دیدار که روز پنجشنبه ۱۸ مهر و در بحبوحه عملیات نظامی ترکیه در مناطق کردنشین سوریه در پی خروج نیروهای آمریکایی انجام شد، مظلوم از دیپلمات ارشد آمریکایی پرسید آیا کشورش اصلا برنامه‌ای برای حمایت از کردهای سوریه دارد یا خیر.

سی‌‌ان‌ان در گزارش اختصاصی، با استناد به بیانیه رسمی این دیدار، به نقل از مظلوم نوشت: «شما ما را رها کرده‌اید. شما ما را رها کردید تا سلاخی شویم.»

مظلوم همچنین گفت: «شما تمایلی به حفاظت از مردم ندارید، اما از طرفی هم نمی‌خواهید نیروی دیگری برای حفاظت از ما بیاید. شما ما را فروختید. این غیراخلاقی است.»

بنا بر این گزارش، این فرمانده کرد از آمریکا خواست یا جلوی حملات ترکیه را بگیرد یا اینکه به نیروهای دموکراتیک سوریه اجازه دهد با حکومت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، و هم‌پیمانان روس‌اش توافقی منعقد کنند تا به این ترتیب جنگنده‌های روس منطقه شمال‌شرق سوریه را پروازممنوع اعلام کرده و ترکیه مجاز به حملات هوایی نباشد.

اما سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت دولت آمریکا نمی‌خواهد کرد‌ها به روسیه متوسل شوند.

مظلوم گفت: «من باید بدانم آیا شما قادر به حفظ مردم من و جلوگیری از افتادن بمب بر سر ما هستید یا نه. این را باید بدانم تا اگر نمی‌توانید همین الان با روسیه و رژیم توافقی منعقد کنم و از هواپیماهای آن‌‌ها بخواهم از منطقه حفاظت کنند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy