Sunday, Oct 13, 2019

صفحه نخست » اعتراض نمایندگان در صحن علنی مجلس: بلای زاینده‌رود و دریاچه اورمیه را برای دریای خزر تکرار نکنید!

majles.jpgکیهان لندن - تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نسبت به انتقال آب دریای مازندران به استان سمنان اعتراض کردند. نمایندگان خواستار عدم تکرار بلای زاینده‌رود و دریاچه اورمیه برای دریای مازندارن شدند.

طرح انتقال آب دریای مازندران به استان سمنان صبح روز دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شد که در جریان آن نمایندگان استان‌های شمالی کشور با حضور در جایگاه هیئت رئیسه و گرد آمدن به دور صندلی رئیس مجلس اعتراض خود را نسبت به انتقال آب دریای کاسپین (مازنداران، خزر) به بخش‌های مرزی ایران نشان دادند.

نمایندگان دست‌نوشته‌هایی داشتند که روی آنها نوشته شده بود «بلای زاینده‌رود و دریاچه ارومیه را برای دریای خزر تکرار نکنید»، «انتقال آب دریای خزر= نابودی محیط زیست»، «ملت اجازه نابودی دریای خزر را نخواهد داد»، «آقای رئیس جمهوری تصمیم غیر کارشناسی= نابودی دریای خزر»، «نه ملت به انتقال آب دریای خزر»، «استیضاح وزیر نیرو فوری».

مطالب بیشتر در کیهان لندن

بر اساس گزارش‌ها، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در نامه‌ای خطاب به رضا اردکانیان وزیر نیرو با طرح انتقال آب دریاچه کاسپین (خزر) به سمنان و مناطق مرکزی ایران موافقت کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این نامه با عنوان «پروژه انتقاب آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران» به وزیر نیرو نوشته است: «پیرو جلسه ۱۷ مهر۱۳۹۸ در این سازمان که با حضور نمایندگان وزارت نیرو و مجری برگزار شد، بدین وسیله اعلام می‌دارد اجرای پروژه بلامانع بوده و ضوابط اجرایی محیط زیستی مورد نظر براساس تفاهم صورت گرفته در صورت‌جلسه کمیته ارزیابی ظریف یک ماه به وزارت نیرو ابلاغ خواهد شد.»

اکنون در پی این تصمیم دولت و موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، ۴۰ تا ۵۰ نماینده استان‌های گیلان، مازندران و گلستان با اعتراض شدید خواستار لغو این مصوبه دولت و استیضاح وزیر نیرو شده‌اند.

کاظم دلخوش اباتری، لاهوتی، یوسفیان ملا، قاسم احمدی لاشکی، اردشیر نوریان، نانواکناری، قربانی و... از جمله نمایندگان معترض هستند که به جایگاه هیئت رئیسه رفته و نسبت به این طرح اعتراض کرده و خواستار توقف آن شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy