Monday, Oct 14, 2019

صفحه نخست » پخش فیلم بازداشت و اعترافات روح‌الله زم پس از دستگیری

ایران اینترنشنال - شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی اقدام به پخش تصاویری از روح‌الله زم پس از دستگیری کردند. در این تصاویر او از فعالیت‌های رسانه‌ای و همچنین «اعتماد به کشورها» ابراز پشیمانی کرد و گفت که باید از «مجموعه نظام» عذرخواهی کند و ابراز امیدواری کرد که بتواند «اتفاقاتی که در سه‌چهارسال گذشته افتاد را جبران کند.»

این تصاویر پس از آن پخش شد که روز دوشنبه بیست و دوم مهر ماه، سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای از «بازداشت روح‌الله زم مدیر کانال آمدنیوز» خبر داد و اعلام کرد که ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران او را طی یک نقشه پیچیده و فنی پس از «هدایت به داخل کشور» بازداشت کرده‌اند.

zam-3443-f-1.jpgدر بخشی از تصاویر او با چشم‌بند سرنشین یک خودرو است و در بخش دیگری در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم سپاه پاسداران با تی‌شرت و شلوار جین بر یک صندلی نشسته و مقابل دوربین صحبت می‌کند.بخش انتهایی این تصاویر نیز روح الله زم را نشان می‌دهد که با چشم‌بند در خودرویی نشسته و خود خودرو در محوطه‌ای مسقف متوقف است.

در بخش میانی این تصاویر که از شبکه‌های مختلف از جمله برنامه ۲۰:۳۰ که به پخش برنامه‌های تولیدی نهادهای امنیتی شهرت دارد، روح‌الله زم گفت: «بابت بحث رسانه‌ها که مصاحبه داشتم، پشیمانم و در بحث اعتماد به دولت‌ها و مشخصا اعتماد به دولت فرانسه کار اشتباهی بود. آمدند یک مقطعی قبول کردند از من محافظت کنند و گفتند که برای حفظ جان تو و حفظ خانواده تو است.»

زم در بخش دیگری از این تصاویر گفت: «بازداشت شدم، فکر نمی‌کردم بازداشت شوم. مجموعا اعتماد به دولت‌ها، اعتماد صحیحی نیست.مخصوصا دولت‌هایی که نشان می‌دهند با جمهوری اسلامی رابطه خوبی ندارند. مثل دولت آمریکا، مثل دولت اسرائیل، دولت عربستان سعودی و دولت ترکیه.»

او با تاکید براین‌که «طبیعتا بابت این اتفاقاتی که افتاده یک عذرخواهی باید به مجموعه نظام انجام بدهم»، گفت: «امیدوارم روند قضایا به سمتی برود که بتوان این اتفاقاتی را که در سه چهار سال اخیر افتاد، جبران کرد.»

روح‌الله زم پس از بازداشت در جریان اعتراضات پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ و آزادی، از ایران خارج شد و سال‌ها به‌عنوان چهره‌ای مخالف، نظراتش را در مصاحبه با رسانه‌ها بیان می‌کرد. او از حدود چهارسال پیش اقدام به راه‌اندازی کانال آمدنیوز کرد که در مقاطعی ازکانال‌های پر مخاطب بود. شهرت زم در فعالیت‌های رسانه‌ای به افشای اسناد و مدارک درباره مقام‌های جمهوری اسلامی است.

هم‌زمان با اعلام خبر بازداشت روح‌الله زم، کانال تلگرامی آمدنیوز نیز بیانیه‌ سپاه درباره بازداشت زم را منتشر کرد و به نظر می‌رسد اکنون این کانال در کنترل سپاه پاسداران است.

سپاه پاسداران در بیانیه روز دوشنبه خود از روح‌الله زم به‌عنوان یکی از «سرشاخه‌های رسانه‌ای دشمن و جنگ روانی» نام برده است. در این بیانیه همچنین از کانال آمدنیوز به عنوان یکی از «آبشخورهای محوری دشمن» برای «اختلاف‌افکنی در ارکان نظام اسلامی، ایران هراسی، دروغ پردازی» و مسائلی مانند «فراهم‌سازی زمینه‌های اقدامات خشونت بار و تروریستی، ایجاد آشوب و ناآرامی» یاد شده است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سال گذشته نیز مستندی از زم به نام «‌ایستگاه پایانی دروغ» پخش کرد که در آن به نظر می‌رسید زم در تور نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی افتاده و ماموران امنیتی اطلاعات دروغی را با هدف انتشار در کانال آمدنیوز و برخی دیگر از رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی به او منتقل می‌‌کنند.

زم بعد از پخش این مستند در مصاحبه‌ای با ایران اینترنشنال گفت: «برای کاری بزرگ‌تر مجبور شدم خبر جعلی منتشر کنم و معذرت می‌خواهم.»

روح‌الله زم فرزند محمدعلی زم است. پدر او سال‌ها با حکم رهبر جمهوری اسلامی، ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را بر عهده داشت اما در سال‌های اخیر از سمت‌های رسمی حکومتی کنار گذاشته شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy