Tuesday, Oct 15, 2019

صفحه نخست » حکم تبعید و شلاق نماینده مجلس به «جرم زنا» نقض شد

khodadadi.jpgرادیو فردا - حکم تبعید و شلاق سلمان خدادادی، نماینده مجلس، به اتهام رابطه نامشروع با زنی که در دوران رسیدگی به شکایتش خودکشی کرد، در دیوان ‌عالی ایران نقض شد.

به‌ گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در پی اعتراض سلمان خدادادی به رأی دادگاه بدوی که وی را به ۹۹ ضربه شلاق و دو سال تبعید و محرومیت از مناصب انتخابی و انتصابی محکوم کرده بود، دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرده و آن را برای رسیدگی مجدد به شعبه‌ای دیگر فرستاده است.

پرونده قضایی خدادادی مربوط می‌شود به زهرا نویدپور، از مراجعان به دفتر او، که علیه وی به اتهام «تجاوز و آزار جنسی» شکایت کرد و با انتشار فایل‌های صوتی در فضای مجازی تلاش کرد ثابت کند این نماینده مجلس از او سوءاستفاده کرده است.

شکایت این زن به شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و زمانی که دادگاه او را برای بیان توضیحات بیشتر احضار کرد، خبر مرگ این زن در ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۷ در تبریز اعلام شد.

بررسی‌های اولیه نشان داد این زن «به‌ظاهر» خودکشی کرده‌ است.

تحقیقات درخصوص ادعای زهرا نویدپور ادامه پیدا کرد و سلمان خدادادی با رد ادعاهای او هدف وی را «اخاذی» عنوان کرد.

با این حال قاضی دادگاه متهم را در مورد «زنای بدون عنف» مجرم شناخت و به ۹۹ ضربه شلاق و دو سال تبعید و محرومیت از مناصب انتخابی و انتصابی محکوم کرد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

بر اساس گزارش روزنامه شرق، خدادادی در اعتراض به رأی صادره در لایحه‌ای نوشته است که دچار بیماری قند خون است و این مسئله به‌قدری حاد است که او به ناتوانی جنسی دچار شده است، ضمن این که رابطه نامشروع در هیچ سطحی را قبول ندارد و فقط قصد کمک به زن جوان را داشته است.

از جمله دلایل نقض حکم دادگاه در دیوان ‌عالی کشور «عمومی بودن دفتر نماینده مجلس» است که باعث می‌شود «ادعای تعرض درست به نظر نرسد». این در حالی است که زهرا نویدپور گفته بود «تجاوز» به وی در یک دفتر در نزدیکی میدان ولی‌عصر رخ داده، نه در دفتر عمومی نماینده مجلس.

دلیل دیگر فایل صوتی مورد استناد است که به‌نوشته دیوان عالی کشور «حاوی اعتراف متهم به داشتن رابطه زنا نیست و بیشتر یک درگیری لفظی است». بنابراین رأی صادرشده مورد تأیید نیست و اعتراض وارد دانسته شده و شعبه هم‌عرض مکلف به رسیدگی به پرونده ‌است.

با این حال، بر اساس آن‌چه در این فایل صوتی شنیده می‌شود، آقای خدادادی تلویحاً رابطه جنسی با خانم نویدپور را می‌پذیرد و ضمن درخواست سکوت، او را تهدید می‌کند.

اقدام دیوان عالی کشور در نقض حکم سلمان خدادادی واکنش برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است که از رفتار متفاوت قوه قضاییه در تأیید احکام سنگین فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران با اتهام‌های سیاسی انتقاد می‌کنند.

زهرا نویدپور پیش از مرگ گفته بود که بارها توسط مسعود هاشم‌پور، خواهرزاده سلمان خدادادی و مدیر کل امور حقوقی شهرداری تبریز و نیز کمال خوش پیمان، نیروی وزارت اطلاعات، تهدید شده است.

سلمان خدادادی، پیشتر، در مجلس هفتم نیز به اتهام «آزار و تجاوز جنسی» به دو زن چند روز بازداشت شده بود.

آقای خدادادی که سوابقی چون فرماندهی سپاه ملکان و معاونت اداره‌کل اطلاعات آذربایجان شرقی و ریاست اداره اطلاعات اردبیل دارد، از دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، جز یک دوره، نماینده ملکان در مجلس است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy