Thursday, Oct 17, 2019

صفحه نخست » دلیل دعوای شدید دونالد ترامپ با نانسی پلوسی

pelosi_101719.jpgرادیو بین المللی فرانسه - به موازات پیشرفت دموکرات‌ها در تشکیل پرونده برای استیضاح دونالد ترامپ، حملات او نیز به مخالفان خود شدت بیشتری می‌گیرد. در آخرین مورد، نمایندگان دموکرات که در جلسه‌ای در کاخ سفید شرکت داشتند، به دنبال پرخاش تند ترامپ به نانسی پلوسی، جلسه را ترک کردند.

روز چهارشنبه ١۶ اکتبر/٢۴ مهر، جلسه‌ای که در کاخ سفید در بارۀ سوریه و ترکیه تشکیل شد، توسط نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ناتمام گذاشته شد. بعد از جلسه، چاک شامر، رهبر فراکسیون دموکرات در مجلس سنا (اقلیت) گفت که رفتار ترامپ با نانسی پلوسی "توهین‌آمیز" بوده است. او افزود: "خانم پلوسی کاملاً آرام باقی ماند اما ترامپ او را ̋سیاست‌مدار سطح پایین̏ توصیف کرد". به گفتۀ شامر، جلسۀ کاخ سفید "گفتگو نبود، حمله و مؤاخذه‌ای بی‌پایه بود".

اما بلافاصله بعد از این جلسه، ترامپ به سراغ توئیتر رفت و نوشت: "نانسی پلوسی نیاز به کمک فوری دارد! او یا حالش خوب نیست، یا این که کشورمان را دوست ندارد"... ترامپ که به نانسی پلوسی لقب "نانسی عصبی" داده است، می‌افزاید که رئیس مجلس نمایندگان "طی جلسه به کلی از هم پاشید. دیدنش واقعاً غم‌انگیز بود. برایش دعا کنید چون خیلی اختلال دارد"...

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اما نانسی پلوسی گفته است که دونالد ترامپ به خاطر صدور قطعنامه‌ای که سیاست او را در سوریه محکوم می‌کند، به شدت تکان خورده بود. استنی هویر، رهبر فراکسیون دموکرات در مجلس نمایندگان (اکثریت) نیز گفت: "من فراوان در این نوع جلسات شرکت کرده‌ام. اما هیچگاه ندیده بودم که رئیس‌جمهوری به نمایندگان کنگره چنین بی‌احترامی کند".

در مقابل، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان به خبرنگاران گفت: "بعد از اینکه دموکرات‌ها جلسه را ترک کردند، گفتگوها بسیار سازنده و مثبت شد"...

از روز ٢۴ سپتامبر که خانم پلوسی رسماً آغاز روند استیضاح رئیس‌جمهوری را اعلام کرد، این نخستین دیدار او با ترامپ بود.

روز سه‌شنبه ١۵ اکتبر، نمایندگان دموکرات گفتند که همچنان مشغول افزودن مدارک تازه به پروندۀ استیضاح رئیس‌جمهوری هستند. کمیسیون تحقیق نیز در حال ضبط شهادت افراد مختلف است. مارک پوکان، یکی از نمایندگان دموکرات گفت: "می‌خواهیم سریع پیش برویم" او یادآوری کرد که هدف، ارائۀ موارد اتهام رئیس‌جمهوری به مجلس نمایندگان، "تا قبل از پایان سال جاری" است.

59595.jpg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy