Saturday, Oct 19, 2019

صفحه نخست » سمیر جعجع: حزب الله مسئول نابسامانی‌های اوضاع در لبنان است

C26052E8-3EEB-4A69-A7F1-869531497D93.jpegالعربیه فارسی

سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی شامگاه جمعه 18اکتبر تاکید کرد که آنچه در لبنان در حال وقوع است «انقلاب مردمی حقیقی» است.

سمیر جعجع در گفت‌وگو با العربیه گفت: «طرف‌های قدرت در لبنان ناامید کننده هستند و سزاوار برپایی حکومت نیستند».

جعجع همچنین ضمن مسئول دانستن حزب‌الله لبنان در ارتباط با نابسامانی‌های اوضاع در این کشور افزود: «حزب الله خیلی نگران است و بخشی از هوادارانش علیه این حزب قیام کرده‌اند». او در ادامه گفت: «حزب الله از اوضاع کنونی در لبنان ضرر می‌کند».

دولت تکنوکرات

سمیر جعجع همچنین افزود: «موضع نیروهای لبنانی در هماهنگی با سعد حریری برای رسیدن به دولتی تکنوکرات است، مسئولیت اساسی در کمبود مالی و ناکامی در پرونده برق بر عهده جبران باسیل است».

رئیس حزب نیروهای لبنانی همچنین به این اشاره کرد ‌که هر گونه تغییر ریشه‌ای در لبنان با تشکیل دولتی جدید آغاز می‌شود.

او در ادامه توضیح داد: «مشکل در نظام سیاسی لبنان نیست بلکه در اکثریت حاکم بر این کشور است، استعفای رئیس جمهوری لبنان به پیچیده‌تر شدن اوضاع در شرایط کنونی منجر خواهد شد».

در دومین روز از اعتراضات به افزایش مالیات و نابسامانی‌های معیشتی در لبنان ده‌ها هزار تن از معترضان در مناطق مختلف این کشور به خیابان‌ها ریخته، راه‌ها را بسته و اقدام به آتش زدن لاستیک‌ها کردند.

تظاهرکنندگان در دومین روز از ناآرامی‌های لبنان خواستار سرنگونی نخبگان سیاسی شدند که به گفته آنها اقتصاد لبنان را به ورطه نابودی و نقطه فروپاشی کشانده‌اند.

در بزرگترین تظاهراتی که لبنان در چند سال پیش تاکنون شاهد است عموم مردم از مناطق، مذاهب و ادیان مختلف شرکت کردند. تظاهرکنندگان همچنین طی شعارهایی خواستار استعفای دولت سعد حریری شدند.

همچنین گروه‌هایی از معترضان در روستاها و شهرک‌های جنوب، شمال و شرق لبنان علیه رهبران عالی‌رتبه سیاسی و از جمله در پایتخت علیه ریاست جمهوری این کشور بدون استثناء اعتراض کردند.

در نقاط مختلف لبنان نیز تظاهرکنندگان شعارهایی را علیه رهبران عالی‌رتبه این کشور و از جمله آنها میشال عون رئیس جمهوری، سعد حریری نخست وزیر و نبیه‌‌بیری رئیس پارلمان سر داده و خواستار استعفای آنها شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy