Monday, Oct 21, 2019

صفحه نخست » پاسخ سخنگوی دولت به سوالاتی درباره آمدنیوز، حسین فریدون و اف‌ای‌تی‌اف

rabiei.jpgخبرآنلاین - سخنگوی دولت گفت: تعامل سازنده بود که در نیویورک سبب شد رئیس جمهور بجای فرار از مذاکره، باب مذاکره سازنده را بگشاید و امریکا را از مدعی مذاکره به متهم مذاکره گریزی بدل سازد. اما مسائله اصلی اصلا مذاکره نیست. مساله اصلی این است که دشمن می‌خواهد ایران را تبدیل به کشوری ضعیف از حیث تجاری، صنعتی و مالی و اقتصادی تبدیل کند که طبعا کشوری با چنین وضعیتی قادر به پشتیبانی از یک ایران قدرتمد دفاعی و امنیتی نباشد.

به گزارش خبرآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از همه دست اندرکاران پیاده روی اربعین سپاسگزاری کنم. در مسیر چنین اجتماع بزرگ بشری اقدامات عظیمی انجام شد. لازم می‌دانم از دولت دوست و ملت عراق خالصانه تشکر کنم، این راهپیمایی برای ایالات متحده دارای پیام است که مردم ایران در مقابل فشار حداکثری تسلیم نمی‌شود.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از فارس، ایسنا و ایرنا بخوانید؛

* {با اشاره به توییت کریمی قدوسی درباره بازداشت نیروهای نهاد ریاست‌جمهوری}: عده‌ای رکورددار تهمت‌زنی هستند که باعث می‌شود اعتماد عمومی کاهش پیدا کند. ادعای دستگیری در نهاد ریاست جمهوری در پرونده آمدنیوز کذب محض است، نمی‌توانیم با شیوه‌های آمدنیوزی با آمد نیوز برخورد کنیم.

*امیدوارم دستگاه قضایی، اتهامات بیهوده را که باعث تشویش افکار عمومی می‌شود، رسیدگی کند. از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه تشکر می‌کنم، نهادهای امنیتی خودشان در مورد آمدنیوز پاسخ لازم را خواهند داد.

* {در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر افکار عمومی در به زندان افتادن حسین فریدون}: آنچه که من اطلاع دارم این است که رئیس جمهوری در فرایند پرونده حسین فریدون تا به حال هیچگونه دخالتی نداشته‌اند. نه پیامی نه صحبتی حتی در حد صحبت کردن ساده که به طور مثال بگویند اینطور بشود یا نشود هم صحبتی نداشته‌اند. این به معنی تایید مفاد پرونده نیست اما دولت هیچگونه دخالتی در این زمینه نداشته است. به تفکیک قوا معتقد هستیم.

* منتها شخص آقای فریدون همانند همه شهروندان نسبت به مسیر دستیابی به اطلاعات در پرونده‌اش اعتراض داشته است و می‌تواند دنبال کند و امیدوار هستیم که همانند یک شهروند این موضوع پیگیری بشود و درخصوص بیرون آمدن وی از زندان هم اطلاعی ندارم. من هم در توییت میزان دیدم که آقای فریدون در زندان است و در این مورد سوال خواهم کرد و دقیق‌تر پاسخ خواهم داد و الان اطلاعاتی در این زمینه ندارم. پیگیری این موضوع نیازمند اطلاعات بیشتر است و خود آقای فریدون هم حتما این موضوع را دنبال خواهد کرد.

* {در پاسخ به سوال دیگری درباره بیانیه اخیر گروه ویژه اقدام مالی و آخرین مهلت این نهاد به ایران}: در جلسه گذشته دولت این موضوع در دستور کار قرار گرفت دولت به رایزنی‌های خود ادامه خواهد داد دولت همواره از زاویه تقویت منافع ملی بر ضرورت تصویب لوایح "اف‌ای‌تی‌اف" تاکید دارد.

* این لوایح مختص ایران هم نیست، توصیه هایی به کشورهای جهان با هدف مبارزه با پولشویی و مبارزه تامین مالی تروریسم است و بیشتر کشورهای جهان هم به آن ملحق شدند و قطعاً مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم از اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

* [منتقدان] مثال‌های بسیار ساده‌ای می‌زنند که اینها در پالرمو یا اف‌ای تی اف وجود ندارد و فکر می‌کنم دلایلی که تا حالا در این زمینه مطالعه شده دلایلی نیست که ما بخواهیم به خاطر آن خود را به لیست سیاه ببریم.

* با عدم تصویب این لوایح، ما در لیست سیاه قرار می‌گیریم و سیستم بانکی ما در خارج از کشور تعطیل می‌شود حتی کشورها با ما همراهی نخواهند کرد و اعلام کرده‌اند اگر ما در لیست سیاه قرار بگیریم وضعیت ما در انتقال پول دچار مشکل می‌شود.

* شرایط با چهار تا سه سال پیش وضعیت متفاوت است، پیوستن به اف‌ای تی اف و سایر کنوانسیون‌ها که دولت مطالعه کرده و منافع ملی را در آن دیده است. ما نپیوستن به این‌ها را مغایر با منافع ملی می‌دانیم و امیدواریم با همفکری و صحبت هایی که خواهیم کرد مانع از خودتحریمی مجدد کشور شویم.

* باید بدانیم که این موضوع برای اقتصاد کشور عواقب دارد باید متوجه شویم که فارغ از تحریم‌های آمریکا، سایر تبادلات تجاری و مالی ما با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

* {درباره موضع دولت درخصوص بازداشت "روح‌الله زم" و نقش فرانسه در این بازداشت}: به عنوان سخنگوی دولت روز چهارشنبه نظر دولت را در این باره اعلام کردم. لازم است تاکید کنم رئیس‌جمهوری و دولت از هرگونه تلاش دستگاه‌های امنیتی برای حفظ ثبات و امنیت کشور و مقابله با افراد وابسته به سرویس‌های بیگانه که درصدد ایجاد ناامنی روانی و تحریک مردم به شورش هستند، استقبال کرده و حمایت می‌کند.

* یکی از اهداف اولیه سرویس‌های بیگانه در خدمت گرفتن این افراد فروپاشی ذهنی در جامعه انقلابی ایران است، لازم است در داخل کشور هم مراقبت کنیم تا افراد و جریان‌های سیاسی در مسیر فروپاشی ذهنی و ناامیدسازی مردم حرکت نکنند. بنابراین هم رئیس‌جمهور و همه اعضای دولت از این اقدام خوب دوستان در سپاه حمایت می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy