Tuesday, Oct 22, 2019

صفحه نخست » مقام امنیتی عراق: ورود زم به خاک عراق صحت ندارد

ib_102119.jpgایران بریفینگ / «محمدجاسم الجویبراوی» مقام امنیتی عراق ادعا‌های روزنامه «فیگارو» فرانسه و دیگر رسانه‌های غربی در خصوص دستگیری زم در داخل خاک عراق را رد کرد.

وی اضافه کرد که هیچ گزارشی دال بر ورود این شخص به داخل خاک عراق وجود ندارد و این ادعا‌ها کاملا نادرست است.

پیش‌تر مقامات عراقی، وزارت داخله دولت اقلیم کردستان عراق و حتی دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالی عراق در نجف اشرف که برخی مدعی شده بودند زم قصد دیدار با ایشان را داشته است، ادعای حضور زم در عراق (و سپس دستگیری آن از سوی عراق و تحویل آن به ایران) را نیز تکذیب کرده بودند.

رئیس کمیسیون امنیت شورای استان نجف نیز در ۲۶ مهرماه ادعا‌های مطرح شده در خصوص دستگیری روح الله زم در این شهر و تحویل آن به مقامات ایرانی را نادرست خواند و آن را تکذیب کرده بود.

"جواد الغزالی" گفته بود که آنچه برخی رسانه‌های خارجی درخصوص انجام عملیات دستگیری روح الله زم در نجف و تحویل او به مقامات ایرانی منتشر شده کرده اند، صحت ندارد.

وی گفت: در پی انتشار چنین خبری در رسانه‌های خارجی و برخی شبکه‌های اجتماعی داخلی، موضوع را از طریق نهاد‌های امنیتی نجف پیگیری کردیم و مشخص شد که چنین امری واقعیت ندارد و هیچ فردی با تابعیت ایرانی بازداشت نشده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

وزارت داخله اقلیم کردستان عراق نیز در ۲۵ مهرماه شایعات منتشر شده در خصوص دستگیری فرد موسوم به روح الله زم در شهر اربیل را نادرست خواند و تکذیب کرد و از رسانه‌ها خواست که در نشر اخبار دقت کرده و از انتشار شایعات خودداری کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy