Saturday, Oct 26, 2019

صفحه نخست » جزئیات تازه از پرواز اسرار آمیز اسرائیل به عربستان سعودی

flight_102619.jpgرادیو اسرائیل - یک پرواز اسرار آمیز از اسرائیل به اردن و سپس به مقصدی نامعلوم و احتمالا عربستان سعودی، این شایعات را در اسرائیل دامن زده که یک هیات بلندپایه اسرائیلی برای انجام گفتگوهای مهم سیاسی، رهسپار ریاض شده است. مقامات دولتی در اسرائیل هنوز حاضر نشده اند نسبت به این خبر واکنشی نشان دهند.

در گزارشی آمده است که روز گذشته (آدینه) یک هواپیمای جت نسبتا کوچک از فرودگاه بین المللی بن گوریون در اسرائیل به سوی عَمّان پایتخت اردن پرواز کرد و پس از یک توقف چند دقیقه در آن جا دوباره به پرواز درآمد و به سوی جهتی پرواز کرد که به عربستان سعودی می رسد.

گمان بر آن است که این هواپیما حامل چند شخصیت اسرائیلی است که برای انجام گفتگوهایی با مقامات ارشد دولت ریاض، در رابطه با تهدیدهای حکومت ایران، عازم عربستان شده اند. ولی همانگونه که گفته شد، هیچ مقام اسرائیلی حاضر نشد نسبت به این احتمال واکنشی نشان دهد.

در هفته ای که گذشت، یک همایش بین المللی در شهر منامه پایتخت امیرنشین بحرین برگزار شد که نماینده اسرائیل نیز در آن حضور داشت. در این همایش که با شرکت فعال ایالات متحده برگزار شد، راه های رویارویی با توطئه گری های رژیم ایران مورد بحث قرار گرفت. احتمال می رود که یکی از پیامدهای آن سفر کنونی هیاتی از اسرائیل به ریاض باشد تا راه های عملی این مبارزه با دقت بیشتری بررسی شود و تصمیمات عملی اتخاذ گردد.

نخست وزیر پاکستان که می کوشد بین عربستان و رژیم ایران پادرمیانی کند، هفته پیش ادعا کرد که اسرائیل عامل تیرگی روابط دو کشور است. این ادعا در حالی مطرح می شود که سران رژیم ایران همیشه از لزوم برانداختن حکومت وهابی عربستان سخن گفته اند و ماه گذشته نیز تاسیسات نفتی عربستان را بمباران کردند و بارها موشک در اختیار حوثی های یمن گذاشته اند که بتواند پایتخت عربستان و همچنین اماکن مقدسی چون مکه و مدینه را هدف قرار دهد.

عامل اصلی نزدیک شدن عربستان به اسرائیل، تهدیدهای امنیتی از جانب رژیم ایران است که موجب گردیده برخی کشورهای مسلمان، ولی اهل تسنن به اسرائیل نزدیک شوند تا بتوانند از موجودیت خود دفاع کنند و موجب خنثی شدن توطئه های رژیم ایران گردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy