Tuesday, Oct 29, 2019

صفحه نخست » اردوغان: در صورت لزوم منطقه امن را گسترش می‌دهیم

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد حملات بیرون از منطقه امن را به شدت پاسخ و در صورت لزوم محدوده آن را گسترش خواهیم داد.

erdogan.jpgخبرگزاری آناتولی - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه تاکید کرد: حملات بیرون از منطقه امن را به شدت پاسخ و در صورت لزوم محدوده آن را گسترش خواهیم داد.

وی این سخنان را در نشست نمایندگان حزب عدالت و توسعه در مجلس ملت کبیر ترکیه بیان داشت و در ادامه تصریح کرد:

«قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا درباره "نسل‌کشی ارامنه" را قبول نداریم و برای ما فاقد ارزش است. پاسخ کسانی را که می‌پنداشتند می‌توانند ترکیه را شبیه سوریه، عراق و لیبی سازند، با ویران‌کردن مواضع‎شان دادیم.

ترکیه تبدیل به کشوری موثر در عرصه بین‌المللی شده‌ است. روزهایی که با دستکاری ۵-۳ میلیارد دلاری، اقتصاد کشورمان را نابود می‌کردند، گذشته است. دیگر آن ترکیه حال در تمام زمینه‌ها اراده خود را اثبات می‌کند.

ترکیه درگیر یک جنگ استقلال جدید است و گام به گام به سوی پیروزی پیش می‌رود. ترکیه به یاری خداوند موانع فیزیکی و روانی را پشت سر می‌گذارد. کشور ما متکی به خود است و از تاریخ دیرینه قوت می‌گیرد. دولت و مردم ما آرمان‌های مشترک دارند.

از آغاز عملیات چشمه صلح ۷۰۰ حمله خارجی، به‌ویژه توسط اعضای گروه تروریستی پ. ک. ک در اروپا علیه ترکیه صورت گرفت. بسیاری از مهاجمان، شرکای ما در ناتو هستند و برای عضویت در اتحادیه اروپا با آنها مذاکره داریم. بسیاری از این اقدامات خرابکارانه در این کشورها و با نظارت پلیس آنها صورت گرفت.

همانگونه که از خاکستر برخاستیم، اکنون نیز سرپا ایستاده و به راه خود ادامه می‌دهیم. شاهد هستید ک نرخ سوده بانکی و نرخ تورم کاهش می‌یابد. ان‌شاءالله طی مدت کوتاهی نرخ تورم نیز تک‌رقمی خواهد شد.

کسانی که به انجام کوچکترین اقدامی در راستای منافع ترکیه در کشورشان اجازه نمی‌دهند، امکان برافراشتن نماد پ. ک. ک که در کشورشان گروه تروریستی محسوب می‌شود را تسهیل می‌کنند.

با انجام عملیات چشمه صلح ۴۲۱۹ کیلومترمربع شامل ۵۵۸ منطقه مسکونی را پاکسازی کرده و بیش از ۹۰۰ تروریست را از پای درآوردیم.

حملات بیرون از منطقه امن را به شدت پاسخ و در صورت لزوم محدوده آن را گسترش خواهیم داد. اگر شاهد عدم خروج تروریست‌ها از ۳۰ کیلومتری منطقه امن یا انجام حملاتی توسط آنها بودیم، از حق دخالت خود استفاده خواهیم کرد.

اینها حامی مظلومان نیستند و نمی‌خواهند برای آنها گامی بردارند و تنها کشتار و فروش سلاح را بلد هستند. به محض شنیدن اسم نفت به میدان می‌آیند، زیرا نزد آنها یک قطره این کالا از خون هزاران نفر باارزش‌تر است.

ایالات متحده آمریکا آنان (نیروهای ارتش ملی سوریه) را تروریست می‌داند. در حالی که آنها صاحبان این سرزمین هستند، از خاک خود دفاع می‌کنند. چگونه به آنان تروریست می‌گویید؟

بار دیگر خطاب به حامیان گروه‌های تروریستی به ویژه اروپا می‌گویم که دارید اشتباه می‌کنید. این مار تروریسم را که در دستان‌تان پرورش می‌دهید در نهایت خود شما را خواهد گزید.

از تحویل گرفتن شهروندان تروریست خود امتناع می‌کنید. آنها حامی داعش هستند. وقتی می‌گوییم آنها تحویل بگیرید، فرار می‌کنید. شما این تروریست‌ها را پرورش دادید. چرا آنها تحویل نمی‌گیرید؟»

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه همچنین درباره برنامه سفر خود به ایالات متحده آمریکا در تاریخ ۱۳ نوامبر نیز اعلام کرد: هنوز در این باره تصمیم گیری نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy