Wednesday, Oct 30, 2019

صفحه نخست » کشت ماده مخدر سالویا در شمال ایران با خاصیت جنون آنی

drugs_103019.jpgایران اینترنشنال - محمد ترحمی، مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت «ماده مخدر سالویا در شمال ایران کشت می‌شود. مصرف‌کنندگان مخدر سالویا به محض مصرف دچار جنون آنی شده و امکان دارد دست به قتل و جنایت‌ها بزنند، "در واقع این ماده ریشه جنایی دارد". به طوریکه حرکات فرد پس از مصرف شبیه به زامبی‌ها و آدم‌خوارها می‌شود.»

ترحمی روز چهارشنبه هشتم آبان، در گفتگو با ایسنا به انواع زیاد روانگردان‌ها و مواد مخدر در ایران اشاره کرد و گفت: «وزارت بهداشت با توجه به روان‌گردان‌هایی که تا سال ۹۸ وارد کشور شده و در زمره روانگردان‌های خطرناک کشور کشف و در آزمایشگاه‌ها اثبات شده است، ۲۷۳ فقره از این مواد را در جدول مواد مخدر و روانگردان‌ها به روز کرده است.»

سالویا ماده توهم زایی است که می‌توان معادل فارسی آن را مریم‌گلی نامید که از تیره نعنا‌ است.

عوارض جسمی این ماد ه مخدر تهوع، کند شدن حرکات، افزایش خواب، کاهش ضربان قلب، لرز و عدم تعادل است. عوارض روانی سالویا نیز شامل توهمات شدید ۳ بعدی، کاهش توانایی ادراک افراد در تشخیص اتفاقات روزمره، نوسانات احساسی، به شدت خونسرد بودن و خنده‌های غیرطبیعی می‌شود.

در همین زمینه:

شب بیداری نوجوانان در شب امتحان با مخدرهای صنعتی

روزنامه آفتاب یزد - به گفته یک جامعه شناس، یکی از معضلاتی که نوجوانان ایران امروز درگیر آن هستند، استفاده از مواد مخدر برای دریافت انرژی مضاعف است، وجود کودکان معتاد در جامعه ما در حالی اتفاق می‌افتد که آمار درستی از آن در دست نیست و متاسفانه در این رابطه مسئولان مشکلات را ندیده و فضایی را برای سالم سازی این کودکان در نظر نمی‌گیرند.

این جامعه‌شناس گفت: طبق آماری که مرکز پژوهش‌های مجلس چندی پیش اعلام کرد؛ ۱۳ تا ۱۷ درصد نوجوانان قبل از پایان دوره متوسطه اول، تجربه استفاده نوعی از مواد مخدر را دارند و ساده‌ترین مواد در دسترس این نوجوانان ریتالین است و بیشترین علت مصرف آن برای بیدار ماندن در شب امتحان است. این ماده که از جمله مواد مخدر نیروزاست امروزه توسط بسیاری از نوجوانان مورد سوء مصرف قرار گرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy