Thursday, Oct 31, 2019

صفحه نخست » آمریکا فیلم انفجار مخفیگاه ابوبکر البغدادی را منتشر کرد

pentagon_103019.jpgرادیو فردا - وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، چهارشنبه هشتم آبان نخستین تصاویر ویدئویی حمله به مخفیگاه ابوبکر البغدادی، رهبر گروه حکومت اسلامی موسوم به «داعش»، را منتشر کرد.

ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی) در این زمینه به خبرنگاران گفته است: پس از ورود نیروهای آمریکایی به مخفیگاه ابوبکر البغدادی برای دستگیریش، رهبر داعش جلیقه انتحاری خود را منفجر کرد و کشته شد.

فرمانده سنتکام اضافه کرده است: دو کودک در جریان انفجار جلیقه انتحاری ابوبکر البغدادی کشته شدند.

پیشتر گفته شده بود در این انفجار سه کودک کشته شدند.

نیروهای ویژه آمریکایی بامداد روز یکشنبه به محفیگاه ابوبکر البغدادی در استان ادلب در شمال غربی سوریه حمله کردند. در این عملیات به نیروهای آمریکایی آسیبی نرسید.

ژنرال کنت، فرانک، مکنزی گفته است: هدف این عملیات تاسیساتی بود که ابوبکر البغدادی در آن مخفی شده بود.

وی اضافه کرده است: «من میخواهم این موضوع را روشن کنم که با وجود فشار و اهمیت بالای این حمله، تمامی تلاش ها برا ی جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و محافظت از کودکانی که به گمان ما در محوطه بودند، بکار گرفته شد.»

به گفته فرمانده سنتکام پس از این درگیری اولیه، در حالی‌که نیروهای آمریکایی مخفیگاه ابوبکر البغدادی را محاصره کرده بودند، به زبان عربی از کسانی که در داخل بودند خواسته شده بود تا تسلیم شوند.

ژنرال مکنزی در ادامه گفته است:« زمانی که دستگیری وی توسط نیروهای آمریكایی حتمی و نزدیک شد، بغدادی یک بمب منفجر كرد كه باعث کشته شده خود و دو كودك شد.»

فرمانده سنتکام همچنین تصریح کرد: «پس از خودکشی بغدادی، نیروی ما زباله‌های زیادی را از تونل پاک کردند و از باقی مانده های جسد بغدادی را برای تأیید هویت دی.ان.ای محافظت کردند.»

روز دوشنبه یک منبع مطلع در پنتاگون گفته بود که بقایای جسد ابوبکر البغدادی بعد از ۲۴ ساعت با «انجام مراسم اسلامی» در دریای عرب ( منطقه‌ای در شمال اقیانوس هند و جنوب دریای عمان) دفن شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در همین زمینه ژنرال مارک میلی، رئيس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز گفته بود: امحای جسد ابوبکر البغدادی به طور کامل و درست انجام شد.

ژنرال مارک میلی که در یک نشست خبری مشترک با مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، به سوال‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد، گفت البغدادی تقریبا به طور دائم در محلی که مورد حمله قرار گرفت، زندگی می‌کرد.

گروه داعش در تابستان سال ۱۳۹۴ توانست بخش های وسیعی از سوریه و شمال و غرب عراق را به تصرف خود در بیاورد.

ابوبکر البغدادی پنج سال پیش در مسجدی در موصل عراق خلافت خود را اعلام کرد و تصاویر ویدئویی از این مراسم منتشر شد.

این گروه در پنج سال اخیر هزاران تن را در عراق، سوریه و برخی دیگر از کشورها به قتل رساند و همچنین هزاران تن را به اسارت و بردگی جنسی گرفت و آثار فرهنگی را تخریب کرد.

البغدادی متولد سال ۱۹۷۱ و در شهر سامرا عراق است. او با نام واقعی ابراهیم السامرایی در سال ۲۰۱۳، دو سال پس از دستگیری و کشتن اسامه بن لادن، از القاعده جدا شد. او در یک خانواده مذهبی پرورش یافته و در بغداد درس الهیات اسلامی خوانده است.

او که اصلیتش عراقی است از همسر نخست خود چهار فرزند و از همسر دومش یک فرزند دارد.

ابوبکر البغدادی در سال ۲۰۰۳ به گروه‌های جهادی سلفی در عراق پیوست که با نیروهای آمریکایی و دولت مرکزی می‌جنگیدند. او توسط آمریکایی‌ها بازداشت شد ولی یک سال بعد او را که فردی غیرنظامی و نه یک هدف نظامی تلقی می‌شد از زندان آزاد کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy