Friday, Nov 1, 2019

صفحه نخست » گزارش نیویورک تایمز از نگرانی‌های فزاینده ایران از تحولات عراق و لبنان

110119A_top.jpgالعربیه - روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز جمعه یکم نوامبر 2019 از افزایش نگرانی‌های ایران درباره تحولات اوضاع در عراق و لبنان خبر داد. (+لینک)

نیویورک تایمز در گزارشی که فرناز فصیحی آن را تهیه کرده است تاکید کرد که رژیم ایران معمولا خشم خود را به عنوان بزرگترین منابع تهدید و نگرانی متوجه ایالات متحده آمریکا، سعودی و اسرائیل می‌کرد، اما در پی تحولات اخیر و تظاهرات گسترده در عراق و لبنان مقامات ایران دو منبع نگرانی جدید را به نگرانی‌های قبلی‌شان افزوده‌اند.

تظاهرات در عراق و لبنان همراه با نوعی دشمنی نسبت به رژیم ایران و از جمله آن آتش زدن پرچم این کشور و عکس‌های رهبر ایران و حمله به مقرهای احزاب مورد حمایت سپاه پاسداران بوده است که مستقیما منافع تهران را در این کشورها و منطقه به خطر انداخته و بر نگرانی‌های رژیم از احتمال وقوع تظاهرات مشابهی در خود ایران افزوده است.

بنا به این گزارش نگرانی‌های ایران از تحولات اوضاع در عراق و لبنان با سفر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به بغداد جهت کمک در سرکوب تظاهرکنندگان بسیار واضح بود.

این روزنامه افزود که مقامات ایرانی با آنچه «نیروی سرایت کننده تظاهرات» در کشورهای همسایه خوانده شده و احتمال انتقال آن به داخل ایران وجود دارد، آشنایی دارند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

نیویورک تایمز همچنین به وجود تشابه‌ میان نارضایتی‌های مردمی در عراق، لبنان و ایران علیه نهادها و رژیم‌های حاکم بر این کشورها اشاره کرد و گفت که موج اخیر اعتراض‌هایی که در ایران اتفاق افتاده ریشه‌دار و همانند تظاهرات جاری در جهان عرب با اقتصاد، بیکاری و سرخوردگی از فساد طبقه حاکمه مرتبط است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy