Tuesday, Nov 5, 2019

صفحه نخست » بسته شدن کنسولگری ایران در کربلا «به دستور مردم»

Iraq3.jpgالعربیه - کانال تلگرامی خبرگزاری عراق سه‌شنبه ۵ نوامبر گزارش داد، شبکه اینترنت بعد از شش ساعت قطع در اکثر مناطق عراق بار دیگر بر قرار شد ولی معترضان همچنان، بندر‌ام قصر در بصره را بسته‌اند.

این در حالی است که خبرنگار العربیه و الحدث پیشتر گزارش داده بود جهات مسئول بعد از شکستن تحصن مردم با توسل به نیروی نظامی، بندر‌ام قصر را باز کرده بودند.

از سوی دیگر کمیسریای عالی حقوق بشر عراق در حساب فیسبوک نوشته است، سرگرم پیگیری رویدادهای پرشتاب جاری در استان ذی قار بوده و از بابت قربانیان این حوادث متاسف است، او نوشت که استفاده نیروهای امنیتی از گلوله‌های واقعی و خشونت مفرط را محکوم می‌کند.

بر اساس اخرین اخبار، معترضان عراقی شامگاه دوشنبه برای دومین بار در اعتراض به دخالت‌های ایران در امور عراق در برابر کنسولگری ایران در کربلا به تظاهرات پرداخته و با پایین کشیدن پرچم ایران، پرچم عراق را بر فراز دیوار کنسولگری برافراشته و پلاکاردی را بر دیوار اویختند که بروی ان نوشته بود «به دستور مردم، بسته شد».

خبرنگار العربیه و الحدث گزارش داد شبکه اینترنت در بغداد متوقف شده ونیروهای امنیتی جلوی تظاهر کنندگانی را گرفتند که در صدد یورش به ساختمان تلویزیون در بغداد بودند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

تصاویر انتشار داده شده از سوی فعالان نشان می‌دهد که نیروهای انتظامی در حال متفرق کردن اعتراضاتی هستند که در اطراف ساختمان تلویزیون بغداد جریان داشت.

در همین گیر ودار، عشایر استان کربلا ۷۲ ساعت به مقامات مسئول مهلت دادند تا جسد تظاهر کنندگان بقتل رسیده این استان را تحویل دهند.

به گفته منابع امنیتی عراق، وضعیت در دو طرف پل الاحرار در بغداد بعد از برخوردهای خونبار میان تظاهر کنندگان با نیروهای امنیتی و کشته شدن ۷ تظاهر کننده و زخمی شدن تعدادی از جمله یک نیروی امنیتی، تحت کنترل در آمده است.

نیروهای امنیتی به هدف ممانعت از عبور تظاهر کنندگان به دومنطقه خیابان حیفا و العلاوی، اقدام به گذاشتن بلوک‌های سیمان بروی پل الاحرار کردند که بدین ترتیب تعداد پل‌های بسته شده در بغداد به ۴ عدد رسید.

در این اثنا و در اخرین ساعات شامگاه دوشنبه، با افزایش تعداد تظاهر کنندگان در میدان التحریر، آرامشی شکننده در این منطقه حاکم بود.

بنا بر اخبار رسانه‌های عراق در جریان درگیری تظاهر کنندگان با نیروهای امنیتی در شهرستان الشطره در شمال، یک نفر کشته و ۱۵ تن زخمی شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy