Thursday, Nov 7, 2019

صفحه نخست » اطلاع فیفا از ادامه قانون‌شکنی فدراسیون ایران؛ اینفانتینو شخصا به ایران می‌آید

Infantino.jpgایران وایر - «فرانس فوتبال» به نقل از یک منبع آگاه و نزدیک به «جیانی اینفانتینو»، رییس فیفا اعلام کرده است که او قصد دارد برای تماشای یکی از بازی‌های لیگ فوتبال ایران، به این کشور سفر کند.

چالش بزرگ، هم‌چنان سرپیچی ایران از دستورالعمل قطعی فدراسیون جهانی فوتبال برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها است. فیفا سعی می‌کند با استفاده از تمامی راه‌های ممکن با فدراسیون فوتبال ایران و نظام جمهوری اسلامی مصالحه کند و از راه گفت‌وگو با آن‌ها وارد شود.

فیفا از ابتدای تابستان امسال به صورت رسمی اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران باید از آغاز رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه، یعنی از روز دهم اکتبر، تمامی درها را در تمامی رقابت‌های فوتبال این کشور به روی زنان باز کند.

مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

با این حال، ایران هم‌چنان علاقه‌ای به باز شدن کامل درهای ورزشگاه‌ها ندارد. حضور نیمه گزینشی زنان در روز بازی ایران و کامبوج در حضور نماینده‌های فدراسیون جهانی فوتبال باز هم در حد یک حرکت نمایشی باقی ماند و زنان پس از آن اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را پیدا نکردند.

حالا پس از بسته ماندن مجدد درهای تمامی ورزشگاه‌های ایران به روی زنان، رییس فیفا در نامه‌‌ای خطاب به «مهدی تاج»، رییس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است که در آینده‌ای نزدیک برای تماشای رقابت‌های لیگ فوتبال ایران و با هدف حضور در جایگاه زنان در ورزشگاه، وارد این کشور خواهد شد.

گزارش‌گر فرانس فوتبال به نقل یکی از نزدیکان رییس فیفا تاکید کرده است که هنوز زمان دقیق سفر رییس فدراسیون جهانی فوتبال مشخص نیست اما دلیل اصلی این سفر، بررسی وضعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها است تا جایی که رییس فیفا اعلام کرده که دوست دارد خودش در ورزشگاه، در نزدیکی زنان بنشیند.

تمایل اینفانتینو برای نشستن در جایگاه زنان در ورزشگاه، احتمال حضور زنان گزینشی در ورزشگاه‌ها را بالاتر خواهد برد. در مرتبه قبل که هواداران زن وارد ورزشگاه «آزادی» شدند، نیروهای امنیتی زن اجازه صحبت دختران با بازرسان فیفا را نمی‌دادند.

به نظر می‌رسد تلاش فدراسیون مهدی تاج در راضی نگه داشتن نیروهای تندرو و اصول‌گرا برای جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه‌ها، در نهایت عواقب سنگینی برای فوتبال ایران خواهد داشت. این شاید آخرین اقدام مسالمت‌آمیز فیفا در قبال ایران باشد؛ رفتاری که نشان می‌دهد فیفا از موانع موجود برای زنان در ایران کاملا مطلع است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy