Friday, Nov 8, 2019

صفحه نخست » اسرائیل: تصمیم قاطع رژیم برای رویارویی با دنیا، تولید اولین بمب اتم در کمتر از یکسال

risr_110819.jpgرادیو اسرائیل - کارشناسان امور اطلاعاتی و اتمی اسرائیل ارزیابی می کنند که اگر بازگشت رژیم ایران به برنامه های اتمی با همین روند پیش رود، حکومت خواهد توانست در ظرف یک سال نخستین بمب اتمی خود را تولید کند. به کار اندازی تاسیسات اتمی فردو و انتقال گاز اورانیوم از نطنز به به این تاسیسات که زیر کوه بنا شده است، نشان می دهد که رژیم تصمیم قاطع گرفته با دنیا رویارویی کند و یک تهدید جدی به وجود آورد تا شاید ایالات متحده را وادار به بازگشت به برجام سازد و یا اروپائیان را متقاعد کند که تحریم ها را دور بزنند و به داد و ستد بازرگانی با ایران باز گرداند و حکومت را از ورشکستگی و فروپاشی احتمالی برهانند.

منابع آگاه فاش ساختند که اسرائیل همچنان به انتقال اطلاعات بسیار حساس و مهم درباره جزئیات فعالیت های اتمی ایران به کشورهای غربی و به ویژه ایالات متحده ادامه می دهد. به گفته آگاهان، این اطلاعات موثق که از داخل ایران به دست آمده، نشان می دهد که حکومت نه تنها از برنامه های اتمی دست برنداشته، بلکه با دروغپردازی می کوشد دنیا را فریب دهد و خود را برای لحظه ای آماده سازد که به جهانیان "مژده" دهد که با فریب و ترفند، نخستین بمب اتمی خود را تولید کرده است و با کمک آن به باج خواهی بین المللی دست بزند.

در اسرائیل می گویند که جلوگیری از ورود بازرس آژانس اتمی به تاسیسات نطنز، با این ادعا که او مواد مشکوکی با خود داشته، امری که قاطعانه می توان گفت که دروغ است، تلاش حکومت برای ترساندن بازرسان، به این هدف است که آن ها نتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. ولی این بار واکنش آژانس بین المللی و به ویژه نماینده ایالات متحده بسیار قاطعانه بود.

کمالوندی سخنگوی آژانس اتمی ایران به صراحت اعلام کرد که از فردا (شنبه) غنی سازی در فردو در سطح چهار و نیم درصد آغاز می شود. کمالوندی به صراحت گفت که از این پس فعالیت اتمی ایران به سطح پیش از امضای برجام خواهد رسید. این سخنان به مفهوم آن است که رژیم ایران به طور کامل از برجام خارج شده و اکنون کشورهای قدرتمند جهان باید همه تحریم ها را علیه رژیم ایران دوباره برقرار کنند. کمالوندی گفت که از فردا بیش از یک هزار و دویست واحد سانتریفیوژ در فردو به کار خواهد افتاد که یک سلسله کامل برای ادامه غنی سازی می باشد/

کارشناسان اسرائیلی می گویند که غنی سازی در سطح چهار و نیم درصد، پیش در آمد غنی سازی در سطح بیست در صدی است و از آن مرحله، عبور به تولید اورانیوم با غلظت هشتاد تا نود درصد کار دشواری نخواهد بود - به ویژه آن که رژیم ایران سانتریفیوژهای نسل ششم و نسل هشتم را وارد میدان کند.

تحلیلگران اسرائیلی می گویند که با وجود تحریم های گزنده اقتصادی از جانب ایالات متحده، رژیم ایران در ماه های اخیر گستاخ تر شده و سکوت در برابر این رفتار ممکن است پیامدهای ناگواری به دنبال آورد.

کارشناسان امور امنیتی در اسرائیل می گویند که تهدیدهای جنگی رژیم ایران، هنوز در حدی نیست که موجودیت اسرائیل را به خطر اندازد. ولی دولت اورشلیم باید با هشیاری و هوشمندی، از هم اکنون جلو خطر را بگیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy