Saturday, Nov 9, 2019

صفحه نخست » آنچه اردوغان درباره همسر و دختر البغدادی اعلام نکرده بود، فاش شد

erdgIS_110819.jpgالعربیه - یک مسئول ترک، آنچه رجب‌طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه درباره همسر ابوبکر البغدادی و جزئیات مربوط به دستگیری او، به ویژه زمان و مکان دستگیری، را اعلام نکرده بود، فاش کرد. این موضوع سوالاتی درباره چرایی فاش شدن این اطلاعات در این برهه زمانی را مطرح کرده و برخی آن را به سفر قریب‌الوقوع اردوغان به واشنگتن مرتبط دانسته‌اند.

یک مقام ترکیه فاش کرد که همسر البغدادی در دوم ژوئیه 2018 در استان هاتای در نزدیکی مرز سوریه، به همراه دخترش دستگیر شد و او اطلاعات بسیاری درباره شیوه فعالیت داعش در اختیار ترکیه گذاشت.

به گفته این مقام ترک همسر البغدادی در زمان دستگیری، خود را «رانیه محمود» معرفی کرده بود ولی نام حقیقی او «اسماء فوزی محمد الکبیسی» است. او همسر اول ابوبکر البغدادی بود.

رانیه محمود یا همان اسماء فوزی در ژوئیه 2018 به همراه 10 نفر دیگر از جمله دخترش که نام او «لیلی جبیر» گزارش شده، در استان مرزی هاتای دستگیر شد. نتایج بررسی DNA رابطه این زن و دخترش را با رهبر داعش ثابت کرد. نمونه DNA البغدادی را عراق در اختیار ترکیه قرار داده بود.

خبر دستگیری همسر البغدادی از سوی ترکیه، اولین بار روز چهارشنبه از سوی رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام شد. او در سخنرانی که برای دانشجویان آنکارا انجام می‌داد، گفت: «ما همسرش را دستگیر کردیم. این خبر را برای اولین بار اعلام می‌کنم. ما جنجال [خبری] زیادی درباره این موضوع ایجاد نکردیم.» اردوغان همچنین گفت که ترکیه خواهر و داماد البغدادی را نیز دستگیر کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

رهبر داعش هفته گذشته در عملیاتی که ارتش آمریکا با همکاری نیروهای کُرد در استان ادلب انجام داد، توانست به زندگی ابراهیم عواد السامرائی، معروف به ابوبکر البغدادی پایان دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy