Thursday, Nov 14, 2019

صفحه نخست » سپاه یک متهم مفاسد اقتصادی را به کشور بازگرداند + اولین عکس و فیلم پس از دستگیری

abduction2_111219.jpgایران اینترنشنال - یک عضو هیات رییسه مجلس ایران از بازگرداندن یکی از متهمان پرونده‌های کلان مفاسد اقتصادی به داخل کشور از سوی سپاه پاسداران خبر داد. رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران نام این فرد را «رسول دانیال‌زاده» عنوان کرده‌اند.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس، روز چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه در صفحه توئیتر خود با اعلام این خبر نوشت: «شنیده شده یکی از متهمین بزرگ مفاسد اقتصادی که پس از چپاول اموال ملت به خارج از کشور گریخته بود، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) به کشور برگردانده شده.»

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت که دانیال زاده توسط «اطلاعات سپاه از آلمان به امارات و از امارات به ایران بازگردانده شد. »

این نماینده مجلس همچنین با مقایسه این بازداشت با عملیات دستگیری روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، به کشور اضافه کرد: «اگر سپاه نبود کشور نبود.»

در مهرماه سال جاری،‌ سپاه پاسداران در عملیاتی مشابه زم را به ایران بازگردانده بود.

اولین عکس از رسول دانیال زاده پس از دستگیری:

487455.jpg

فیلم مخفیانه قبل از بازداشت رسول دانیال زاده در فرست کلاس هواپیمای اماراتی:

رسول دانیال‌زاده،‌ که برخی رسانه‌های داخلی ایران پیشتر از او به عنوان «سلطان فولاد» یاد کرده بودند،‌ از متهمان سیستم بانکی کشور است. خبرگزاری فارس،‌ نزدیک به سپاه پاسداران، میزان بدهی این فرد را نزدیک به دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان گزارش کرده است.

دستگاه قضایی ایران در سال ۱۳۹۵ دانیال‌زاده را در ارتباط با پرونده بدهی بانکی بازداشت کرده بود.

غلامحسین‌ محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی وقت قوه قضاییه،‌ در بهمن‌ماه همان سال با اشاره به ارتباط این فرد با برخی نمایندگان مجلس و «ارتباط مشهود» او با حسین فریدون، برادر رییس‌جمهوری ایران،‌ خواستار محاکمه علنی او شده بود.

با این حال، مهرماه امسال برخی رسانه‌های داخلی ایران برای نخستین بار خبر فرار دانیال‌زاده در زمان مرخصی درمانی را منتشر کردند. فارس در همین زمینه نوشت که او با تودیع وثیقه و برای درمان از کشور خارج شده بود، اما پس از چند ماه بازنگشت. پیش از او نیز در سال ۱۳۹۶ یکی دیگر از متهمان این پرونده از ایران متواری شده بود.

وبسایت خبری انتخاب درباره این متهم بانکی نوشته که او در مدت فعالیت‌های اقتصادی خود اقدام به دریافت تسهیلات بانکی، تاسیس کارخانه و شرکت‌های مختلف و ساختن برج‌هایی در تهران کرده است. او همچنین مدیر عامل کارخانه فولاد گیلان و فولاد کاویان است.

دستگاه قضایی ایران هنوز واکنش رسمی به این خبر نشان نداده است



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy