Monday, Nov 18, 2019

صفحه نخست » نامه عارف به لاریجانی و پیام سخنگوی دولت در باره وصل شدن سرویس های اینترنتی

arefLarijani.jpgایسنا؛ رئیس فراکسیون امید در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار بررسی جلسه‌ای با حضور سران قوا و مسئولان امنیتی درباره توضیح در خصوص سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و چگونگی ایجاد بستر‌های اجرای این طرح شد.

فاطمه سعیدی سخنگوی فراکسیون امید با اعلام این خبر گفت: آقای عارف در این نامه از آقای لاریجانی درخواست کرده تا تعطیلی هفته آینده جلسات مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه را لغو کند تا نمایندگان در جلسه‌ای به بررسی موضوع افزایش قیمت بنزین بپردازند.

طبق جزئیات این نامه آقای عارف از رئیس مجلس درخواست کرده تا از روسای قوای مجریه و قضاییه برای حضور در مجلس دعوت شود تا درباره چگونگی اتخاذ تصمیم در خصوص سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و چگونگی ایجاد بستر‌های اجرای این طرح به نمایندگان توضیح دهد.

سعیدی ادامه داد: در این نامه پیشنهاد شده که مشخصا مقامات امنیتی در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل بحران در روز‌های گذشته و عادی سازی شرایط گزارشی ارائه کند.

سخنگوی فراکسیون امید گفت که در این نامه رئیس فراکسیون امید به رئیس مجلس پیشنهاد کرده تا از وزیر ارتباطات نیز برای حضور در مجلس دعوت شود تا تدابیر اتخاذ شده در خصوص اعمال محدودیت‌های ارتباطی و حقوق ملت برای دسترسی به ابزار ارتباطی از جمله اینترنت را به نمایندگان توضیح دهد.

به گفته سعیدی در این نامه رئیس فراکسیون امید پیشنهاد تشکیل جلسه‌ای غیرعلنی را داده که در آن بحث و تبادل نظر درباره عدم اعمال حاکمیت ملت توسط نمایندگان آنان با توجه به تحدید‌های به عمل آمده مطرح شود.

سخنگوی دولت: اینترنت امروز یا فردا وصل می شود

ایلنا - علی ربیعی در نشست خبری امروز خود گفت: جلسه امروز را به تبیین اصلاح قیمت سوخت اختصاص داده‌ایم و از معاونان نهادهای مرتبط هم دعوت کرده‌ایم تا برای تبیین ابعاد این طرح حضور داشته باشند.

وی افزود: همه می‌دانیم اصلاح قیمت حامل‌های انرژی همواره در ۶۰ سال تاریخ ایران مطرح بوده دلایل متعددی برای اثبات ضرورت اصلاح قیمت‌ها وجود دارد در شرایط تحریم‌ها و فشارها این اصلاح تلاش برای برقرای عدالت اجتماعی و بوده اسن. اقشار نیازمند تحت فشار هستند دولت خود را موظف به حمایت از آنها می‌داند این حمایت باید از محل مشخص تامین می‌شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در این شرایط درآمدهای دولت بسیار کاهش پیدا کرده است و تامین نیازهای کشور یکی از هنرهای دولت بوده است، گفت: علاوه بر این کارهای زیربنایی هم معطل نمانده است اما تامین حمایت معیشتی فقط از حل افزایش قیمت بنزین میسر بود راه دیگر افزایش مالیات بود که شاید فشار در این زمینه منطقی و علمی نبود این راه بهترین منبع برای اختصاص یارانه به اقشار پایین بود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ما به صورت کلی نیازها را رصد می‌کنیم و هرجا که لازم باشد پیگیر اصلاح هستیم. ما سهمیه‌ها را روی پیمایش می‌بریم و به همین دلیل نیز امکان افزایش سهمیه براساس پیمایش وجود دارد. به تاکسی‌های اینترنتی هم سهمیه داده شده و تنها جایی که فعلا بدون سهمیه هستند، تاکسی‌های شخصی هستند که ساماندهی در خصوص آنها وجود ندارد که در این رابطه نیز به تاکسی‌های اینترنتی اجازه ثبت‌نام جدید داده‌ایم تا این افراد بتوانند به عنوان تاکسی اینترنتی فعالیت خود را ادامه دهند.

سخنگوی دولت در خصوص آرامش نسبی به وجود آمده در شهرها نیز گفت: در سه روز گذشته شاهد تجمعاتی بودیم اما می‌توانم بگویم ۸۰ درصد تجمعات کم شده و شاهد هستیم که از دیروز دیگر مردم نگران در تجمعات حضور ندارند و از دیروز صلاح سرد وارد خیابان‌ها شد. زخمی‌ها نیز پس از آن افزایش یافت که حمله به مراکز آغاز شد.

دستیار اجتماعی رئیس جمهور در رابطه با قطعی اینترنت نیز گفت: وقتی اعتراض‌ها آغاز شد اینترنت همچنان وجود داشت اما زمانی که دیدیم سنگ در اتوبان خالی کردند، شورای عالی امنیت ملی برای عدم سوءاستفاده از فضا، به اپراتورها دستور داد تا اینترنت‌ها را قطع کند با این وجود دولت بسیار تلاش کرد تا حوزه‌هایی همچون نظام بانکی و تاکسی‌های اینترنتی دچار مشکل نشوند. فکر می‌کنم از امروز و فردا اینترنت در بسیاری از استانها به فعالیت عادی خود برگردد.

وزیر ارتباطات هم امروز گفت: قطع اینترنت ضررهای فراوانی برای مردم و نظام داشته و ‌دارد. شورای امنیت کشور بزودی نسبت به صدور مجوز برقراری اینترنت در کشور اقدام خواهد کرد و ما هم پیگیر هستیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy