Tuesday, Nov 26, 2019

صفحه نخست » قوه قضاییه ایران کارکنان ایران اینترنشنال را ممنوع المعامله کرد

Iran_International.jpgایران اینترنشنال - قوه‌ قضاییه ایران، کارکنان ایران اینترنشنال را به دلیل پوشش اعتراض‌های اخیر در ایران ممنوع المعامله کرد.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه‌قضاییه اعلام کرد «عناصر کلیدی و موثر این شبکه» با «محدودیت‌های قضایی و حقوقی در مورد اموال خود مواجه شده‌اند.»

در روزهای اخیر، خانواده گروهی از همکاران ایران اینترنشنال از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند. تلویزیون ایران اینترنشنال با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعتراض به این اقدام غیرقانونی و غیر انسانی مقام‌های امنیتی ایران، اعلام کرده است که شکایت خود از دولت جمهوری اسلامی را از طریق نهادهای بین المللی دنبال خواهد کرد.

این اقدام‌های دولت جمهوری اسلامی در حالی صورت گرفته است که ایران اینترنشنال به طور زنده و پیوسته اعتراض‌های اخیر در ایران را بازتاب داده است.

ایران اینترنشنال اخیرا با انتشار بیانیه‌ای نسبت به رفتار جمهوری اسلامی ایران و اعمال فشارها بر کارمندانش واکنش نشان داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در روزهای اخیر اعضای خانواده عده‌ای از کارکنان تلویزیون ایران اینترنشنال را در تهران و شهرهای دیگر اذیت و آزار کرده‌اند. آن‌ها در چند مورد اعضای خانواده‌ها را از خیابان یا محل کارشان به مراکز اطلاعاتی بردند و تهدیدشان کردند که با کارکنان ایران اینترنشنال تماس تلفنی بگیرند و بگویند که باید بلافاصله همکاری خود با این تلویزیون را قطع کنند.

مطالب بیشتر در ایران اینترنشنال

این اقدام حکومت ایران به دنبال پوشش گسترده تلویزیون ایران اینترنشنال درباره اعتراض‌های مردم ایران علیه افزایش قیمت بنزین در هفته گذشته صورت گرفت که میلیون‌ها بیننده را جلب کرد.

ایران اینترنشنال این اقدام غیر اخلاقی، غیر انسانی و غیرقانونی حکومت ایران را محکوم می‌کند. اعضای خانواده‌های کارکنان ایران اینترنشنال افراد بی‌گناهی‌اند و کنترلی بر روی عزیزانشان که در رسانه‌های خارج از کشور کار می‌کنند، ندارند و نباید به گروگان گرفته شوند.

حکومت ایران در گذشته نیز به چنین اقداماتی علیه دیگر رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور دست زد و هدف‌هایش کاملا شکست خورد و این بار نیز راه به جایی نخواهد برد.

حکومت ایران از خبررسانی آزاد وحشت دارد و با این اقدام‌ها درصدد است تا صدای رسانه‌های مستقل را خفه کند. حکومت ایران می‌خواهد اعتراض‌های مردم در کشور را شدیدا سرکوب کند، ولی هیچ رسانه‌ای صدای مردم ایران را به جهانیان نرساند.»

این نخستین بار نیست که مقامات قضایی و امنیتی در ایران خبرنگاران شبکه‌های فارسی زبان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

پیش از این نیز کارمندان بی‌بی‌سی فارسی توسط قوه قضاییه ایران ممنوع المعامله شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy