Monday, Dec 2, 2019

صفحه نخست » باز هم بوی نامطبوع در تهران، این بار در ۷ منطقه

boo.jpgانتخاب - بیش از یک سال قبل در شامگاه ۱۲ دی بویی نامطبوع در مناطق مرکزی شهر تهران به مشام شهروندان رسید.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری‌ها این بو حدود ۳ الی ۴ ساعت در مناطق مرکزی و شمالی شهر تهران استمشام شد و حتی برخی شهروندان در حوالی میدان شهدا این بو را استشمام کردند و به یک باره بو از بین رفت.

بلافاصله پس از آن محیط زیست استان تهران، محیط زیست شهرداری تهران، استانداری و برخی دستگاه‌های دیگر نسبت به انتشار این بوی نامطبوع واکنش نشان داده و بررسی‌هایی آغاز کردند تا اینکه سرانجام به طور دقیق منشا بو مشخص نشد.

هر چند برخی انتشار بو را به ماده مرکاپتان ربط دادند اما این نظریه هم خیلی دقیق و قطعی نبود.

حالا بعد از گذشت بیش از یک سال بار دیگر از ساعتی قبل بویی نامطبوع و کمی شبیه به بوی سال قبل در مناطق مرکزی شهر تهران به مشام میرسد.

معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران درباره انتشار بوی نامطبوع در پایتخت گفت: در حال بررسی برای یافتن منشا این بو هستیم. قطعا اگر نوع آلودگی را تشخیص دهیم در مورد مشخص کردن منشا آن نیز می‌توانیم گام موثری برداریم.

در جریان برگزاری سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که بعد از ظهر امروز به ریاست انوشیروان محسنی بندپی - استاندار تهران - برگزار شد پس از ارائه گزارشی در خصوص آلودگی هوای استان تهران از سوی محمد رستگاری - معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست - استاندار تهران در خصوص انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر تهران به‌ویژه در مناطق ۱۰ و ۱۱ و ۲ - که از بعد از ظهر امروز گزارش‌های آن منتشر شده است - پرسید و رستگاری گفت: همکاران ما در حال آنالیز این موضوع هستند تا منشا این بو را پیدا کنند قطعا اگر نوع آلودگی را تشخیص دهیم در مورد تشخیص منشا آن نیز می‌توانیم گام موثری برداریم.

در ادامه جلسه محسنی بندپی در خصوص مرکاپتان‌ها از نماینده اداره گاز استان پرسید که علی فارسیجانی - رییس ایمنی و آتش‌نشانی شرکت گاز استان تهران - در پاسخ گفت: مرکاپتان‌ها در ایستگاه‌های ورودی شهر به شبکه گاز تزریق می‌شوند و اقدامات کنترلی روی آن‌ها براساس دستورالعمل‌ها و ضوابط اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: گاز به‌صورت طبیعی هنگامی که از طریق خطوط انتقال به ورودی‌های تهران می‌رسد به خودی خود بویی ندارد و هنگام ورود به دروازه‌های شهر به دلیل ایمنی و ضرورت اطلاع شهروندان هنگام نشتی مرکاپتان‌های مایع با نظارت‌های کامل براساس حجم گاز مصرفی به گاز تزریق می‌شود تا بودار شود و هنگام نشتی شهروندان بوی گاز را تشخیص دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy