Wednesday, Dec 4, 2019

صفحه نخست » هوک: تحریم‌های بیشتر علیه ناقضان آزادی‌ها در ایران در راه است

Hook.jpgالعربیه - برایان هوک فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، طی سخنانی حمایت خود از اعتراض‌های اخیر مردم ایران علیه آنچه که او رژیم سرکوبگر نامید را اعلام کرد.

هوک گفت: «مجازات‌های بیشتری علیه متجاوزان به حقوق بشر در راه است».

او در حساب توئیتری وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «می خواهم امروز در مورد آزادی اعتراض، آزادی بیان و مطبوعات در ایران صحبت کنم. رهبران ایران طبق مواد قانون اساسی وعده حمایت از آزادی بیان شامل آزادی مطبوعات را به مردم ایران داده‌اند وقانون اساسی بر آزادی گردهمائی‌ها و راه پیمائی‌های عمومی صحه گذاشته و این امور از موارد حقوق بشر قلمداد می‌شوند».

او افزود: «رژیم ایران در طول ۴۰ سال گذشته این موارد حقوق بشر را رد کرده و در جریان اعتراضات گسترده در چند هفته گذشته، بشکل وحشیانه مرتکب تخلفات بی حد و حصری علیه ایرانیان در زمینه آزادی تظاهرات شده و مردم را از دسترسی به اینترنت باز داشته و غیرنظامیان بی‌گناه را به قتل رسانده است. ایالات متحده این اقدامات را به شدت محکوم کرده و از تظاهرکنندگان ایرانی و امید آنها به داشتن دولتی که بتواند بحق نماینده آنها باشد نه یک حکومت فاسد که از سوی مفسدان و برای تامین منافع مفسدین اداره می‌شود، حمایت می‌کند.

اقدامات قاطع

هوک تاکید کرد: «ما به اقدامات قاطع خود ادامه خواهیم داد و تحریم‌های بیشتری را در مورد عاملان سرکوب آزادی بیان، اعمال خواهیم کرد. ما در این راستا بلافاصله تحریم هایی را علیه محمد جواد جهرمی وزیر ارتباطات ایران عملی کرده و اعلام می‌کنیم که تحریم‌های بیشتری علیه این نظام در راه است که بی قانونی پیشه کرده است».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

به گفته هوک: «رژیم ایران اخیراً بر شدت اقدامات خود علیه روزنامه نگاران و خانواده‌های آنها در داخل و خارج از ایران افزوده و به آزار و اذیت، ارعاب و فشارهای مالی به روزنامه نگاران رادیو آمریکا، رادیو فردا، بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال و بسیاری از دیگر نهادهای رسانه‌ای می‌پردازد. رژیم ایران پیشینه سیاهی در زندانی کردن وقتل روزنامه نگاران دارد، بنابراین ما هدف قرار دادن روزنامه نگاران و خانواده‌های آنها توسط رژیم ایران را به شدت محکوم کرده و همچنان به حمایت قاطعانه از آزادی مطبوعات و آزادی بیان ادامه خواهیم داد».

گفتنی است هفته‌نامه آمریکائی پولیتکو چهارشنبه به نقل از مسئولان آمریکایی فاش کرد، دولت ترامپ قصد دارد از چندین طریق از اعتراضات مردم ایران حمایت کند، از جمله رفع ممنوعیت اینترنت و افزایش کمپین تبلیغاتی در راستای حمایت از مردم ایران.

این مجله در گزارش خود آورده است، دستیاران ترامپ در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه مقامات ایرانی هستند که در نقض حقوق بشر نقش دارند. این تحریم‌ها مبتنی بر گزارش‌های اطلاعاتی بدست آمده از حدود ۳۶۰۰۰ عکس فیلم و سایر نکات ارسال شده توسط ایرانیانی است که در جریان سرکوب شدید رژیم علیه اعتراض‌ها در داخل ایران محصور شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy