Friday, Dec 6, 2019

صفحه نخست » اظهارات کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره کشتار معترضان در ایران

Bachelet.jpgدویچه وله - میشل باچلت، کمیسار عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر روز جمعه ۱۵ آذر (۶ دسامبر) از سرکوب خشن معترضان به افزایش بهای بنزین در ایران بشدت انتقاد کرد.

میشل باچلت، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر روز جمعه ۱۵ آذر (۶ دسامبر) در ژنو از سرکوب خشن معترضان به افزایش بهای بنزین در ایران به شدت انتقاد کرد.

به گفته باچلت بیش از هفت هزار نفر بازداشت شده‌اند و گزارش‌هایی از بدرفتاری برای گرفتن اعترافات اجباری بدست سازمان ملل رسیده است. دفتر حقوق بشر سازمان ملل قتل حداقل ۲۰۸ نفر را که در میان ‌آن‌ها ۱۲ کودک وجود دارند، تایید کرده است.

کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید حکومت ایران آمار و ارقام قربانیان را که توسط نهادهای حقوق بشری اعلام شده، قبول ندارد اما خود ایران نیز تاکنون از ارائه آمار دقیق تلفات یا دستگیری‌ها در سرتاسر کشور خودداری کرده است.

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

در بیانیه میشل باچلت آمده است: «تجزیه و تحلیل ویدئو‌های منتشر شده از اعتراضات نشان می‌دهند که برخی از ماموران امنیتی از پشت به سوی افراد غیر مسلح که در حال فرار بوده‌اند مستقیما شلیک کرده‌اند. برخی دیگر به صورت و یا اعضای مهم بدن تیراندازی کرده‌اند.»

باچلت با تاکید گفت: «به عبارت دیگر قصد آن‌ها کشتار معترضان بوده است.»

کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به این که نیروهای امنییت ایران معترضان را "مستقیماً" هدف قرار داده‌اند، گفته است، چنین رفتاری "نقض جدی حقوق بشر است".

کمیسار عالی سازمان ملل متحد از دولت جمهوری اسلامی ایران خواست افراد بازداشت شده را سریعا آزاد کرده و مسئولین نقض حقوق بشر را به پای میز محاکمه بکشاند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy