Saturday, Dec 14, 2019

صفحه نخست » ایران: حمله سایبری دیگری را خنثی کردیم

BF66D477-52B2-47E6-BF39-033AA47F2F84.jpegالعربیه فارسی

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران می‌گوید، یک حمله سازمان‌یافته سایبری به سامانه‌های دولت الکترونیکی این کشور، شناسایی وتوسط «سپر دژفا» دفع شده است.

به گفته وزیر ارتباطات ایران، هدف این حمله جاسوسی از اطلاعات دولتی بوده‌، سرورهای تجمیع اطلاعات جاسوسی شده شناسایی، و ردیابی عاملان حمله هم انجام شده است.

این اولین باری نیست که ایران اعلام می‌کند، جلوی حمله سایبری را گرفته اگرچه این کشور پس از ویروس مخرب رایانه‌ای استاکس نت، که به باور بسیاری از محافل در ایالات متحده و اسرائیل ساخته شده، اینترنت را از بسیاری از زیرساخت‌های خود قطع کرد اما هزاران دستگاه سانتریفیوژ در اواخر هزاره دوم میلادی در اثر اصابت به این ویروس آسیب دیدند.

مقامات آمریکایی در ژوئن گذشته تاکید کردند، تیم‌های ارتش سایبری این کشور در پاسخ به سرنگونی پهباد پیشرفته آمریکایی خلیج توسط ایران، حمله سایبری به سیستم‌های رایانه‌ای نظامی ایران را آغاز كردند چرا که ترامپ در مقام واکنش به این اقدام نظامی ایران، از دستور آغاز یک حمله نظامی متعارف، خودداری كرد.

گفتنی است از سال گذشته با خروج آمریکا از برجام به دستور ترامپ و اعمال سیاست «فشار حداکثری» علیه تهران، تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران به شدت افزایش یافته و ایران چندین دور پیاپی از تحریم‌های را تجربه کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy