Friday, Jan 3, 2020

صفحه نخست » واکنش مقامات ارشد اسرائیلی به کشته شدن قاسم سلیمانی

Trump_Netanyahu.jpgرادیو پیام اسرائیل ـ مقامات ارشد اسرائیلی نسبت به اقدام ایالات متحده در هلاکت قاسم سلیمانی و سرکرده سازمان تروریستی "کتائب حزب الله" در عراق ابراز خشنودی کردند و گفتند که این اقدام نشان از قاطعیت ایالات متحده در مبارزه با ترور و فتنه گری‌های حکومت اسلامی ایران دارد.

مهمترین واکنش، از زبان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر شنیده شد. او که هنوز در آتن به سر می‌برد، و روز گذشته قرارداد سه جانبه صدور گاز طبیعی اسرائیل به اروپا را با رهبران یونان و قبرس امضا کرد، پس از شنیدن خبر هلاکت قاسم سلیمانی، گفت: ایالات متحده حق دارد به هر اقدام دفاعی دست بزند. او مستقیما به سوء قصد به جان سلیمانی اشاره نکرد، ولی گفت که ایالات متحده قاطعیت خود را در دفاع از امنیت و منافع خویش نشان داده است. نخست وزیر گفت که اسرائیل از هر اقدام ایالات متحده در راه تامین امنیت آن کشور و شهروندان آمریکایی، قاطعانه جانبداری می‌کند.

وزیر دفاع اسرائیل، نفتالی بنت تا ساعاتی دیگر نشست مهمی را همراه با مشاوران ارشد امور امنیتی و دفاعی برگزار می‌کند تا بازتاب هلاکت قاسم سلیمانی بر امنیت اسرائیل را مورد بررسی دقیق قرار دهد. در این نشست امیران ارتش اسرائیل نیز حضور فعال خواهند داشت و رویدادهای عراق و بازتاب احتمالی آن بر امنیت اسرائیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سپاه پاسداران، سپاهی رمضان شریف پیش از ظهر امروز (آدینه) در سخنان تهدید آمیزی گفت: «قاسم سلیمانی به هیچ چیز جز آزادی قدس و کمک به مردم مسلمان سوریه و عراق نمی‌اندیشید و و مردم، و جبهه مقاومت، در طول و عرض جهان اسلام، انتقام خون قاسم سلیمانی را خواهند گرفت».

به دنبال هلاکت سلیمانی، اسرائیل مکانی را در نزدیکی مرز سوریه، که محل برف بازی و اسکی اهالی کشور است موقتا بست. این مکان که در فاصله چند صد متری از مرز سوریه قرار دارد و در دامنه کوه حرمون قرار گرفته، محل تفریح هزاران نفر اسرائیلی است و بسته شدن آن، نشان احتمال وقوع تجاوزی از سوریه علیه خاک اسرائیل می‌باشد.
دامنه کوه حرمون دو ماه پیش هدف موشک هایی قرار گرفت که از سوریه شلیک شده بود، ولی این موشک‌ها که پرتاب آن به سپاه قدس نسبت داده شد، در هوا شکار گردید و به خاک اسرائیل نرسید.

مقامات اسرائیلی همیشه بر این باور بوده‌اند که رژیم ایران و یا گروه‌های وابسته به آن، ممکن است در عملیات انتقام جویانه علیه ایالات متحده و منافع آن، اسرائیل را هدف قرار دهند.

یائیر لپید یکی از رهبران چهارگانه حزب آبی و سفید، اقدام ایالات متحده را با شیوه‌ای قاطعانه تبریک گفت و آن را نشان حفظ مقام رهبری آمریکا در منطقه دانست و گفت که باید عاملان عملیات تروریستی در هر نقطه‌ای که هستند نابود شوند.

لپید هلاکت قاسم سلیمانی را شادباش گفت و اظهار داشت که یک ابرجنایتکار، به سزای اعمال خود رسیده است. او گفت: «کسی که از بیروت تا بوئنوس آیرس، به آدم کشی و جنایت و خونریزی دست زده، اکنون به سزای اعمال خود می‌رسد. او گفت که قاسم سلیمانی مسئول مستقیم قتل هزاران انسان بیگناه بوده است.

یائیر لپید، حکومت ایران را یک رژیم تروریستی نامید و گفت که در برابر چنین نظامی، و برای برقراری امنیت و آرامش، لازم است به زور متوسل شد و از به کارگیری زور رویگردان نبود. او گفت: «هرکس که مستقیم یا غیرمستقیم به عملیات تروریستی دست می‌زند، بداند که جان خود را به خطر می‌اندازد و ممکن است هلاک شود».

همه رسانه‌های همگانی در اسرائیل نیز اقدام ایالات متحده را یک واکنش قاطع و موفقیت آمیز توصیف کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy