Sunday, Jan 5, 2020

صفحه نخست » پمپئو: ترامپ نگفت اماکن فرهنگی را می‌زند

pompeo_010520.jpgایران اینترنشنال - مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا،‌ در پاسخ به واکنش‌ها در زمینه تهدید توییتری دونالد ترامپ مبنی بر حمله نظامی به ۵۲ نقطه از ایران از جمله اماکن «دارای اهمیت فرهنگی»، اعلام کرد که رییس‌جمهوری آمریکا نگفته که به اماکن فرهنگی حمله می‌کند.

پمپئو روز یکشنبه ۱۵ دی‌ماه به شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت: «رییس‌جمهور ترامپ نگفت كه به دنبال (حمله به) اماکن فرهنگی است، آن‌چه را كه او گفته است بخوانید.»

او در همین زمینه در گفت‌و‌گویی با شبکه ای‌بی‌سی نیز اظهار کرد: ضربه زدن به هدف‌های احتمالی در ایران مطابق با قوانین بین‌المللی صورت خواهد گرفت.

ترامپ شامگاه شنبه در توییتی ضمن اشاره به توانایی تسلیحاتی و نظامی کشورش درباره حمله به ایران گفته بود: «ما به ۵۲ نقطه به نیت شمار آمریکایی‌های گروگان‌ گرفته شده از سوی ایران در سال‌های گذشته حمله می‌کنیم. برخی از این نقاط برای ایران و فرهنگ ایرانی بسیار مهم‌اند. این اهداف و خود ایران، بسیار سریع و بسیار سخت زده خواهند شد.»

محمدجواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه ایران،‌در واکنش به این توییت ترامپ روز یکشنبه در صفحه توییتر خود نوشت هدف گرفتن اماکن فرهنگی یک «جنایت جنگی» است.

«کنوانسیون لاهه» در سال ۱۹۵۴ برای محافظت از اماکن فرهنگی هدف گرفتن آن‌ها را «جنایت جنگی» به شمار می‌آورد. همچنین، شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که نابود کردن میراث فرهنگی را محکوم می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy