Thursday, Jan 9, 2020

صفحه نخست » ایران: هواپیمای اوکراینی، پیش از سقوط قصد بازگشت به فرودگاه را داشته است

irflight_010920.jpgرادیو بین المللی فرانسه - منابع ایرانی می‌گویند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی اوکراین قبل از سقوط، به دلیل اشکال فنی، درصدد بازگشت به فرودگاه بوده است. اما یک مقام اوکراینی از تمایل این کشور برای انجام تحقیقات در خصوص احتمال اصابت موشک خبر داده است. کشورهای اوکراین و کانادا خواستار دسترسی به واقعیت هستند. یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، به مقصد کیف، روز چهارشنبه ۱۸ دی، حوالی ساعت ۶ صبح، در منطقه صبا شهر، از توابع استان تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان و خدمه پرواز جان باختند.

یک روز پس از سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی اوکراین، نخستین جلسه مشترک کارگروه بررسی سانحه پرواز، با حضور تیم بررسی سانحه ایرانی و اوکراینی در سازمان هواپیمایی کشوری ایران آغاز به کار کرد.

در پی وقوع این حادثه هوایی، گمانه‌زنی‌ها در خصوص چگونگی وقوع این حادثه ادامه دارد. خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع ایرانی گزارش داد: هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی اوکراین، لحظاتی پیش از سقوط در صدد بازگشت به فرودگاه بوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در عین حال، سازمان هواپیمایی کشوری ایران تاکید کرده است: خلبان پرواز هیچ پیام رادیویی مبنی بر وجود شرایط غیرمعمول مخابره نکرده است.

مقام‌های ایرانی وقوع نقص فنی در این پرواز را عامل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی می‌دانند. اما مقام‌های اوکراینی خواستار بررسی کامل علت وقوع این حادثه هستند. مقامات کانادایی هم خواستار دسترسی به واقعیت هستند.

اوکراین فرضیه‌های مختلف در بروز حادثه را بررسی می‌کند

خبرگزاری فرانسه به نقل از وزیر دفاع ملی اوکراین گزارش داد: کیف، هفت فرضیه را در خصوص حادثه این هواپیمای مسافربری مورد بررسی قرار می‌دهد.

این مقام اوکراین تاکید کرد: در این میان گزینه‌هایی همچون حمله موشکی به هواپیما، برخورد هواپیما با جسمی همچون یک هواپیمای بدون سرنشین، احتمال وجود بمب در داخل هواپیما و وجود نقص فنی مطرح است.

به منظور انجام بررسی‌های لازم، روز پنج‌شنبه ۱۹ دی، ۳۵ کارشناس از اوکراین به ایران وارد شدند.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران، روز پنج‌شنبه ۱۹ دی، در اطلاعیه‌ای، از انتشار گزارش اولیه بررسی سقوط هواپیمای متعلق به شرکت هوایی اوکراین خبر داد.

به گفته علی عابدزاده، رییس این سازمان، اطلاع اولیه برای اوکراین به عنوان کشور محل ثبت هواپیما، آمریکا به عنوان کشور سازنده، سوئد و کانادا به عنوان کشورهای متقاضی صادر شده است.

علی عابدزاده همچنین گفته است: قطعات هواپیما از محل حادثه جمع‌آوری شده و به محل امن منتقل شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین، روز پنج‌شنبه ۹ ژانویه، را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد و در عین حال متذکر شد که دولت اوکراین، بروز دلایل متعدد در سقوط این هواپیما را محتمل می‌شمرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

از مجموع سرنشینان پرواز اوکراینی، ۱۴۶ نفر از مسافران ایرانی، ۱۰ نفر افغان، ۵ نفر کانادایی، ۴ نفر سوئدی، ۲ نفر اوکراینی و ۹ نفر خدمه پرواز تبعه کشور اوکراین بودند. ۶۳ نفر از سرنشینان ایرانی این پرواز دارای ملیت کانادایی هم بودند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی ایران گفته است اعلام هویت جانباختگان هواپیمای اوکراینی پس از انجام آزمایش دی‌ان‌ای امکانپذیر است و این موضوع هم زمان‌بر است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy