Wednesday, Jan 8, 2020

صفحه نخست » منابع رادیو اسرائیل: جمهوری اسلامی قصد دارد به نبرد چریکی علیه ارتش آمریکا روی آورد

risr_010920.jpgرادیو اسرائیل - آیا جنگ بین حکومت ایران و ایالات متحده، که پس از هلاکت قاسم سلیمانی به اوج احتمال خود رسیده بود، منتفی شده است؟

ارتش آمریکا یکی از مهمترین شخصیت های نظامی رژیم ایران را هنگام انجام عملیات تخریبی در یک کشور همسایه، از هوا مورد حمله قرار داد و او و همراهانش را نابود کرد، و چند روزی پس از آن، رژیم ایران چندین موشک به سوی مهمترین قرارگاه نظامی آمریکا در خاک عراق شلیک کرد و به گفته خود ۱۸۰ نفر آمریکایی کشت و انتقام خون سردار سپاه را به بهترین وجهی گرفت.

در همان حال مقامات عراقی و شخص پرزیدنت ترامپ می گویند که هیچ تلفاتی رخ نداده و میزان خسارات مالی هم جزیی بوده و بنابراین لزومی ندارد که دولت واشنگتن به حملات بیشتری علیه رژیم ایران دست بزند - حملاتی که ممکن است زنجیره ای از تعرضات متقابل را به دنبال آورد و بالاخره آتش جنگ را شعله ور سازد.

دیپلماسی حکومت ایران ادعا می کند که قضیه به سرانجام رسیده و حکومت اسلامی ایران پاسخ قاطع خود را به آمریکا داده و دیگر نیازی به ادامه درگیری نیست. ولی در همان حال، شخص محمد جواد ظریف که این اندیشه را مطرح کرده، می گوید که پیکار حکومت ایران برای بیرون راندن ارتش آمریکا از عراق ادامه خواهد یافت - ولی این تلاش جنبه نظامی و جنگی نخواهد داشت، بلکه از راه دیپلماسی و مسالمت آمیز دنبال خواهد شد.

پرزیدنت ترامپ نیز می گوید: ما یک ضربه زدیم، و شما هم یک ضربه متقابل زدید و بیائید پرونده را ببندیم. ولی در همان حال، رئیس جمهوری ایالات متحده از برقراری تحریم های بیشتر علیه رژیم ایران خبر می دهد. به عبارتی دیگر: از نظر ایالات متحده نیز رویارویی و کشاکش با رژیم ایران پایان نگرفته و هدف نهایی که همانا بازگرداندن رژیم ایران به پای میز مذاکرات است، عملی نگردیده است.

ولی سران سپاه به هشدارهای جنگی ادامه می دهند و علی خامنه ای نیز گفته است که حمله موشکی، تنها یک سیلی بوده و این، همان انتقامی نیست که رژیم ایران وعده آن را داده است.

حسین سلامی نیز دو روز پس از حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکایی در عین الاسد، می گوید که ضربات کوبنده نظامی به هدف فراری دادن آمریکا از عراق ادامه خواهد یافت

جانشین فرمانده گل سپاه نیز دوباره می گوید "آمریکا هیچ غلطی در برابر ما نمی تواند بکند و رژیم ایران به ایستادگی ادامه خواهد داد".

آیا این ها همه نشان آن است که انتقام جویی به پایان رسیده و آرامش دوباره برقرار شده و اکنون ایران و آمریکا می توانند برای ایجاد تفاهم و همکاری متقابل، به سوی یکدیگر نزدیک شوند؟

منابع خبری رادیو پیام اسرائیل در تهران بر این گمان هستند که نه تنها پیکار بین دو قدرتی که یکی منطقه ای و دیگری جهانی می باشد پایان نگرفته، بلکه رژیم ایران می خواهد از طریق جنگ نبابتی و همچنین جنگ نامتقارن به پیکار با ایالات متحده ادامه دهد. این دقیقا همان تاکتیکی است که نیروهای مسلح ایران در برابر حضور نظامی آمریکا در افغانستان و عراقِ پس از صدام حسین در پیش گرفتند و موفقیت های زیادی داشتند.

به گفته منابع رادیو پیام اسرائیل، فرماندهان سپاه و رهبران سیاسی رژیم در این امر تردیدی ندارند که اگر یک جنگ تمام عیار در منطقه آغاز شود، ارتش ایالات متحده به آسانی می تواند نیروهای مسلح رژیم ایران را به زانو درآورد - که این امر به مفهوم نابودی رژیم خواهد بود. ولی در برابر عملیات چریکی و شیوه "بزن و در رو" می توانند موجب فرسایندگی ارتش آمریکا گردیده و به خروج آن از عراق شتاب بخشند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy