Saturday, Jan 11, 2020

صفحه نخست » شعار های تند به رهبران نظام در تجمع امروز دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

univ_011120.jpgتجمع مردم عزادار و خشمگین در مقابل دانشگاه امیرکبیر

زیتون - از صبح امروز (شنبه) و پس آنکه ستاد کل نیروهای مسلح و رییس جمهوری طی دو بیانیه جداگانه تایید کردند مسئولیت شلیک به هواپیمای مسافربری اکراینی با جمهوری اسلامی است٬ قرارهایی برای تجمع مردم عزادار در شبکه‌های مجازی طرح شد.

بر اساس تصاویری که در شبکه‌های مجازی منتشر شده٬ تا کنون این تجمع‌ها در چندین نقطه از تهران شکل گرفته‌اند.

«این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» شعار دانشجویان مقابل دانشگاه امیرکبیر تهران دی۹۸

کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم:

در همین زمینه:

تجمع اعتراضی برای قربانیان هواپیمای اوکراینی در مقابل دانشگاه امیرکبیر تهران

ایران اینترنشنال - صدها نفر از مردم معترض در پی اعلام خبر ساقط شدن هواپیمای اوکراینی از سوی سپاه پاسداران برای اعتراض به کشته‌شدن هم‌وطنان خود در مقابل دانشگاه امیرکبیر تجمع کرده‌اند.

عصر شنبه ۲۱ دی‌ماه صدها نفر از مردم و دانشجویان با هماهنگی‌های خودجوش در رسانه‌های اجتماعی برای اعتراض به شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای مسافربری اوکراین و کشته شدن ۱۷۶ مسافر آن، در مقابل دانشگاه امیرکبیر در مرکز تهران جمع شده‌اند.

تعداد بسیاری از افراد حاضر در تجمع با نشستن بر روی کف خیابان، روشن کردن شمع و در دست گرفتن تصاویر قربانیان حادثه نسبت به گرامی‌ داشتن یاد آن‌ها اقدام کرده‌اند.

همچنین حاضران با سر دادن شعارهایی از جمله «مسئول بی‌کفایت،‌ استعفا استعفا» خواستار کناره‌گیری مقصران این حادثه شده‌اند. از دیگر شعارهای این تجمع «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم»،‌ «بی‌شرف بی‌شرف» و «مرگ بر دیکتاتور» بوده است.

دیگر شعاری که معترضان مقابل دانشگاه امیرکبیر سردادند: «مایه ننگ ملت؛ سپاه بی‌کفایت»

فضای امنیتی با حضور ماموران انتظامی در این مکان گزارش شده است. در برخی نقاط این تجمع نیز درگیری‌هایی بین نیروهای انتظامی و مردم معترض مشاهده شده است.

امیرعلی حاجی‌زاده،‌ فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران که اقدام به ساقط کردن این هواپیما کرده است،‌ ظهر شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که با وجود «شرایط جنگی» در شب حادثه،‌ از پرواز هواپیماهای مسافربری در آسمان ایران جلوگیری نشد. او مقصر این موضوع را «نیروهای مسلح» دانست.

حاجی‌زاده افزود: «سیستم پدافند هوایی هواپیمایی مسافربری اوکراین را با موشک‌های کروز اشتباه گرفته و به آن شلیک کرد.»

ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی روز شنبه، سه روز پس از حادثه، با صدور اطلاعیه‌ای تایید کرد که هواپیمای اوکراینی پرواز ۷۵۲ با ۱۷۶ مسافر و خدمه، مورد اصابت موشک پدافند سپاه پاسداران قرار گرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy