Tuesday, Jan 14, 2020

صفحه نخست » نماز جمعه این هفته تهران به امامت خامنه ای اقامه می‌شود

fp_013120.jpgبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نماز جمعه این هفته تهران به امامت ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اقامه می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ آخرین خطبه‌های نمازجمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران به بهمن سال ۱۳۹۰ باز می‌گردد؛ دو خطبه‌ای که رهبر انقلاب عمده سخنان خود را در آنها به موضوع بیداری اسلامی و مسائل تونس و مصر اختصاص دادند و خطبه عربی ایشان خطاب به مردم این کشورها در آن سال‌ها، شهرت یافت.

photo_2020-01-14_08-20-21.jpg

او در آخرین نمازجمعه‌اش که سال ۱۳۹۰ برگزار شد به تهدیدهای دولت باراک اوباما در آمریکا که «همه گزینه‌ها در ارتباط با برنامه اتمی ایران روی میز است»، واکنش نشان داد و گفت: «این تهدید به جنگ به ضرر آمریکاست، خود جنگ ده برابر به ضرر آمریکاست».

هنوز دلیلی برای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم نمازجمعه این هفته اعلام نشده است ولی به نظر می‌رسد فشارهای گسترده بین‌المللی بر ایران به دلیل سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی به دست سپاه و اعتراض‌های داخلی پس از آن، رهبر جمهوری اسلامی را وادار نماید که بعد از ۹ روز در این زمینه موضعگیری کند.

معترضان ایرانی در روزهای اخیر در تظاهرات مختلف، مسئولیت این حادثه را متوجه رهبر جمهوری اسلامی کردند و شعار دادند که «فرمانده کل قوا، استعفا استعفا».

هواپیمای مسافربری اوکراینی که بامداد ۱۸ دی در آسمان تهران سرنگون شد ۱۷۶ مسافر و خدمه داشت و هدف یک موشک سپاه پاسداران قرار گرفت. رهبر ایران همان روز در جمع گروهی از هوادارانش سخنرانی کرد ولی کوچکترین اشاره‌ای به سرنگونی این هواپیما نکرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی به مدت سه روز هرگونه اصابت موشک به هواپیمای یاد شده را انکار و ساقط شدن آن را ناشی از «نقص فنی» اعلام کردند ولی بعد تحت فشار کانادا، اوکراین، آمریکا و بریتانیا ناچار شدند به این موضوع اعتراف کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy