Saturday, Jan 18, 2020

صفحه نخست » سند محرمانه‌ دولتی ایران: ایران در سال ۱۳۸۰ در حال ساخت سلاح هسته‌ای بود

ایران اینترنشنال - روزنامه دیلی‌میل بریتانیا در گزارشی اختصاصی نوشته است یک سند محرمانه‌ دولتی ایران که ماموران اطلاعاتی اسرائیل به دست آورده‌اند نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۰ در حال ساخت سلاح‌ هسته‌ای بوده است.

وب‌سایت روزنامه دیلی‌میل روز شنبه ۲۸ دی‌ماه، در گزارش اختصاصی این وب‌سایت، به سندی اشاره کرده است که نشان می‌دهد دانشمندان هسته‌ای ایران با «چراغ سبز» بالاترین مقام‌ هسته‌ای کشور، پیشنهادهایشان برای «کلاهک جنگی» را تشریح می‌کنند.

این نشریه تصویر نامه‌ای را منتشر کرده است که نشان می‌دهد یک مقام ارشد هسته‌ای ایران در سال ۱۳۸۰ درخواست می‌کند پارامترهای مورد‌نیاز نصب کلاهک جنگی روی موشک ارائه شود.

79345355857.jpgاین سند بخشی از اسنادی بوده است که ماموران اطلاعاتی اسرائیل (موساد) در سال ۲۰۱۸ از مرکزی در تهران به دست آوردند و اکنون این روزنامه برای اولین بار آن را افشا می‌کند.

نامه‌ای که دیلی‌میل تصویر آن را منتشر کرده است در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۰ خطاب به محسن فخری‌زاده،‌ از مقام‌های ارشد برنامه هسته‌ای ایران و استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه امام حسین،‌ نوشته شده است. فخری‌زاده نیز در گوشه این نامه نوشته که این درخواست «در حال پیگیری است». دیلی‌میل تصاویری از دیدار او با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، هم منتشر کرده است.

001.jpgنشریه ساندی‌تایمز در سال ۱۳۸۷ از فخری‌زاده به‌عنوان «پدر برنامه‌ هسته‌ای نظامی ایران» نام برده بود.

به گزارش دیلی‌میل،‌ این اسناد نشان‌دهنده «بعد نظامی» برنامه هسته‌ای ایران است، با وجود این‌که مقام‌های جمهوری اسلامی همواره ادعا کرده‌اند برنامه خود را از مطالعات «امکان‌سنجی» فراتر نبرده‌اند.

دیلی‌میل در ادامه نوشته است سند مذکور حاکی از این که ایران درصدد بوده است به یک «کشور هسته‌ای آماده عملیات» تبدیل شود.

002.jpg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy