Tuesday, Jan 21, 2020

صفحه نخست » یک نماینده مجلس ایران برای کشتن ترامپ جایزه تعیین کرد

Hamzeh.jpgیورونیوز - یک نماینده مجلس ایران روز سه شنبه یک بهمن برای قتل رئیس‌جمهور آمریکا جایزه تعیین کرد.

احمد حمزه‌، نماینده اصلاح‌طلب از حوزه کهنوج در استان کرمان، که در جلسه علنی مجلس درباره انتقام از مرگ قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس سپاه پاسداران صحبت می‌کرد، گفت: «به نیابت از ۳ میلیون مردم کرمان برای هر کسی که ترامپ ملعون را در هر زمان و مکانی از دنیا به قتل برساند، ۳ میلیون دلار جایزه تقدیم خواهیم نمود.»

ماه گذشته پهپادهای ایالات متحده قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس سپاه پاسداران را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد با شلیک موشک کشتند. مقامات جمهوری اسلامی از آن تاریخ به دفعات خواستار «انتقام سخت» از آمریکا شده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

آقای حمزه در نطق میان‌دستور امروز خود افزود: «اگر امروز از جنگ افزارهای هسته‌ای برخوردار بودیم قطعا شاهد چنین رفتار سبوعانه‌ای از سوی ترامپ، این خوک کثیف نبودیم لذا پیشنهاد می‌کنم حال که اروپا هم از تعهدات خود سر باز زده هر چه سریعتر از نپت خارج و انفجارهای شکاف هسته‌ای و جوش هسته‌ای را انجام دهیم.»

این نماینده مجلس مچنین خواستار در دستور کار قرار دادن «ساخت موشک با بُرد بلند و دارای ظرفیت قابل حمل کلاهک‌های نامتعارف» شد.

احمد حمزه در بخشی دیگر از اظهاراتش خطاب به آمریکا گفت: «آیا شما که هواپیمای غیرنظامی ما را هدف قرار می‌دهید و هم وطنان عزیز را به خاک و خون می‌کشید نمی‌دانید روزانه ده‌ها فروند هواپیمای مسافری آمریکایی از مرزهای مجاور ایران عبور می‌کند و بعضا فرمانده‌هان تروریستی شما را جابه‌جا می‌کند؟».

تنش در هفته‌های اخیر و به ویژه پس از کشته شدن قاسم سلیمانی توسط آمریکا، میان مقامات تهران و واشنگتن بالا گرفته است.

در پی حمله هوایی آمریکا به قاسم سلیمانی، رهبر جمهوری اسلامی وعده «انتقامی سخت» را داد و نیروهای نظامی ایران متعاقبا پایگاه نیروهای آمریکایی را در عراق هدف حملات موشکی قرار دادند.

با این حال علی خامنه‌ای گفته است این حمله تنها «یک سیلی» بوده است و عملیات انتقام ادامه خواهد داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy