Tuesday, Jan 21, 2020

صفحه نخست » تابوشکنی گلشیفته فراهانی، یوسفی اشکوری

ue_012120.jpgبازنشر: شنبه 20 مهر87/ 11/ اکتبر 2008

یوسفی اشکوری - به گزارش خبرگزاریهای داخلی در جلسه سخنرانی علی لاریجانی در دانشگاه شیراز تشنج ایجاد شد و کار به درگیری و شعار و خشونت کشیده شد. در آغاز به صورت برنامه ریزی شده، سالن سخنرانی را از دانشجویان بسیجی و حتی از افراد بیرون از دانشگاه پر کردند و مانع شدند تا دانشجویانی که شماره آنها را 500 تا 700 نفر گفته اند از ساعت ها در محوطه جمع شده بودند و پلاکاردهایی را در دست داشته وارد شوند. در عین حال شمار اندکی از معترضان و غیر خودیها نیز در سالن حضور داشتند. این افراد بارها رئیس مجلس را هو کردند و در سخنرانی اش اخلال ایجاد کردند. در پرسش و پاسخ نیز گفته شد فقط به پرسش های کتبی پاسخ داده خواهد شد اما برخی از افراد با صدای بلند پرسش های اعتراضی خود را بیان می کردند و لاریجانی نیز ناچار به برخی از آنها جواب می داد و گاه جوابها نیز موجب اعتراض مجدد می شد.

ظاهرا فقط یک دانشجو اجازه می گیرد که پرسش خود را شفاهی بپرسد. وی که پشت تریبون رفت پس از مقدمه ای گفت که من از سه کس متنفرم: اول محمود احمدی نژاد . . . در این هنگام عده ای به طرف او هجوم برده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و از سالن خارج کردند. این افراد شعار می دادند: احمدی قهرمان / محبوب نسل جوان. در گزارش آمده بود که در این موقع لاریجانی هم خنده اش گرفت. البته روشن نشد که دومین و سومین نفر منفور چه کسانی بودند. پس از آن جلسه آرام نبود. دانشجویان شعارهای مختلف می دادند. از جمله: زندانی سیاسی آزاد باید گردد. دانشجو می میرد / ذلت نمی پذیرد. نصرمن الله و فتح قریب / ننگ بر این دولت مردم فریب. خاتمی پاینده / رئیس جمهورآینده. نوشته اند رئیس مجلس در واکنش به این شعار گفت: خوب، شما تکلیف انتخابات آینده را روشن کردید یکی از اعتراضات گسترده طرح ماجرای کردان بود. گرچه از دستگیری افراد چیزی گزارش نشده است اما بسیار بعید است که، طبق معمول، کسانی دستگیر نشده باشند.

2

خانم گلشیفته فراهانی، بازیگر جوان و 25 ساله ایرانی، به مناسبت رونمایی از فیلمی که در هالیوود ساخته شده و وی نیز در آن نقشی ایفا کرده است، در آمریکا و در خارج از کشور به سر می برد. وی که در یک مراسم آشنایی و دیدار با بازیگران این فیلم شرکت کرده بود، نه تنها روسری را برداشته بود بلکه با پیراهن رکابی و البته دامن بلند شرکت کرده بود، و این کار او با توجه به شرایط ایران و این که وی از بازیگران سینما بویژه تلویزیون جمهوری اسلامی است، بسیار مورد توجه قرار گرفت و تصویر او در در رسانه های مختلف جهان به نمایش گذاشته شد. باید گفت این کار او بسیار فراتر از یک کار شجاعانه معمولی به وسیله یک بازیگر جوان و شناخته شده ایرانی است و در واقع یک تابو شکنی بزرگ و یک گستاخی عظیم شمرده می شود. درحد اطلاع در رسانه های محافظه کار و اصولگرا به ویژه کیهان پرونده ساز، نیز با واکنش تند مواجه شد و سرکوبگران خواستار برخورد با گلشیفته شده و گفته اند که حداقل آن است که وی باید ممنوع التصویر شود. با وجود این که خانم فراهانی احتیاط کرد و کوشید صبغه سیاسی پیدا نکند و لذا حاضر نشد با صدای آمریکا (تلویزیون) مصاحبه کند اما پس از این بعید است که به وی اجازه دهند در ایران فعالیت هنری داشته باشد و از این رو احتمال دارد که وی در خارج از کشور بماند. شاید خود او نیز به این مهاجرت اجباری بی میل نباشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy