Saturday, Jan 25, 2020

صفحه نخست » فرزند مسئولی که مهاجران را پرچم فروش می نامید، خود پرچم عوض کرد + پیام معنی دار فرزاد ذوالقدری

parcham_012420.jpgرادیو فردا - فرزاد ذوالقدری، عضو سابق تیم ملی تکواندوی ایران، به جمع قهرمانان مهاجر ورزشی پیوسته و به تابعیت بلغارستان درآمده است.

ورزشکاران سابق تیم ملی ایران، حالا سوای آمریکا، کانادا، استرالیا، اروپای غربی و اسکاندیناوی، در کشورهایی هم که مهاجرپذیر نیستند یا صادرکننده ورزشکارند دیده می‌شوند.

سعید ملایی در تیم ملی مغولستان، مهدی خدابخشی در صربستان و فرزاد ذوالقدری برای بلغارستان مبارزه خواهند کرد.

مهاجرت ذوالقدری با سایر قهرمانان متفاوت است. پدر او، غلامحسین ذوالقدر، بیش از دو دهه در فدراسیون تکواندو کنار سیدمحمد پولادگر فعالیت کرده است.

***

پیام معنی دار فرزاد ذوالقدری در اینستاگرام: خدا وقتی زمین را خلق کرد ، خط و مرزی نگذاشت، خط و مرز ساخته دست انسان است، هر جا که میشود به آرزوها رسید، هر کجا که میشود خنده ای از سر شوق سر داد ... سر زمین من است

54456.jpgاز سرمربیگری تیم ملی تا مدیریت تیم‌های ملی و دبیری فدراسیون، از جمله مسئولیت‌های آقای ذوالقدر بوده که به عنوان «چهره‌ای ارزشی» در مدیریت ورزش کشور مطرح بوده است.

مرداد ۹۱، فرجام دانش، سرمربی پیشین تیم ملی نوجوانان به خبرگزاری مهر گفت: «ذوالقدر از من خواست نام پسرش را در تیم اعزامی قرار دهم، اما به خودم اجازه ندادم حق یک نوجوان شهرستانی را پایمال کنم. من، مهماندوست و زوار سفارش‌پذیر نیستیم و به همین دلیل جایی در باند دبیر فدراسیون نداریم. این‌ها بله‌قربانگو می‌خواهند.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

خود آقای ذوالقدر چهار سال پیش از آن‌که فرزندش از زیر پرچم ایران خارج شود، درباره مهاجرت ورزشکاران به خبرگزاری آنا گفته بود: «برای آن‌که خودی نشان دهند و البته درآمدی داشته باشند، پرچم کشور خود را می‌فروشند»

آقای ذوالقدر که حاضر نشده درباره مهاجرت فرزندش صحبت کند، در آن زمان عقیده داشت «کسانی که به تابعیت کشور بیگانه در می‌آیند تصورشان این است که حق‌شان در تیم ملی تضییع شده؛ موضوعی که در تکواندو شاهد آن نبودم. شایسته‌سالاری حرف اول را زده و هیچ‌کس از روی رابطه به تیم ملی نرسیده».

رضا مهماندوست که فدراسیون جهانی او را به عنوان بهترین مربی تکواندوی جهان معرفی کرده است، در پی تنش با فدراسیون ایران که دبیرش آقای ذوالقدر بود، ناگزیر شد خارج از کشور به مربیگری بپردازد.

او مهر ۱۳۹۰به خبرآنلاین گفت: «حق زن و بچه‌ام خورده شد. پول را از کمیته المپیک گرفتند اما به حسابم نریختند. آقای ذوالقدر بارها به من گفت همان دو و نیم میلیون برایت بس است. مانده‌ام چطور خودش از اتومبیل و امکانات فدراسیون استفاده می‌کند و با این‌که دبیر فدراسیون است، حقوق مربیگری را هم می‌گیرد.»

فرزاد ذوالقدری با قرار دادن پرچم بلغارستان در اینستاگرامش نوشته: «خط و مرز ساخته انسان است. هر جا که می‌شود خنده‌ای از سر شوق سر داد، سرزمین من است.»

پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در جریان المپیک ریو، صفت «مزدور» را به ورزشکاران مهاجر نسبت داد. او همواره مهاجرت و انتقادات قهرمانان تکواندو را به «توطئه غرب و رسانه‌های خارج از کشور» نسبت داده است.

ساعاتی پیش از اعلام خبر پیوستن فرزاد ذوالقدری به تیم ملی بلغارستان، آقای پولادگر اتهامات تندی را درباره کیمیا علیزاده به زبان آورده بود، اما تا این لحظه هنوز درباره مهاجرت ذوالقدری اظهارنظر نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy