Saturday, Jan 25, 2020

صفحه نخست » ترامپ پیشنهاد ظریف برای مذاکره به شرط لغو تحریم‌ها را رد کرد

E0E6F7B4-FB97-4DA0-BD03-F4605C05CA53.jpegرادیو فرانسه

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شنبه شب ۵ بهمن/ ٢۵ ژانویه در واکنش به سخنان دیروز محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که گفته بود مذاکره با آمریکا در صورت لغو تحریم‌ها محتمل است، مذاکره با ایران را با پیش‌شرط برداشتن تحریم‌ها رد کرد.

پیش‌تر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفتگویی با نشریه آلمانی "اشپیگل" که روز شنبه ٢۵ ژانویه منتشر شد، گفته بود که «کشورش حتی پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در حمله پهپاد آمریکایی در بغداد، آماده مذاکره با آمریکا هست به شرطی که آمریکا تغییر رویّه دهد و تحریم‌های ایران را لغو کند».
محمد جواد ظریف همچنین به اشپیگل گفت «از نظر ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید می‌نشیند؛ چیزی که اهمیت دارد، نحوه رفتار آنهاست. دولت ترامپ می‌تواند گذشته‌اش را جبران کند؛ تحریم‌ها را بردارد و پای میز مذاکره بازگردد. ما کماکان پای میز مذاکره هستیم و آن‌ها میز را ترک کردند. آمریکا آسیب بزرگی به مردم ایران زده است. روزی که آن‌ها برای جبران آن کاری بکنند، خواهد آمد؛ ما صبر زیادی داریم».

دونالد ترامپ، در واکنش به سخنان دیروز محمدجواد ظریف، دیشب شنبه ٢۵ ژانویه در توییتی به زبان فارسی نوشت: «وزیر امور خارجه ایران می‌گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است، اما می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود. نه، مرسی!»

محمد جواد ظریف ساعتی بعد از انتشار این توئیت دونالد ترامپ، متن کامل پاسخ خود به پرسش خبرنگار نشریه اشپیگل را در صفحه توئیترش منتشر کرد و نوشت: «رئیس جمهوری آمریکا بهتر است که نظرات و تصمیمات سیاست خارجی را بر اساس واقعیت‌ها پایه‌گذاری کند و نه بر اساس سرخط‌های خبری شبکه "فاکس نیوز" یا مترجمان فارسی‌زبانش».

دونالد ترامپ، هنوز به آخرین توئیت ظریف واکنش نشان نداده است. رئیس جمهوری آمریکا از شبکه فاکس نیوز و یکی از برنامه‌های خبری این شبکه در توئیت اولیه خود نام برده بود. امری که به از پخش خبر یا گزارشی در این برنامه خبری فاکس نیوز در مورد مصاحبه محمدجواد ظریف حکایت دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy