Saturday, Feb 1, 2020

صفحه نخست » استفاده مافیای کشور از پول مواد‌مخدر و قاچاق در انتخابات ایران + فیلم

dirty_020120.jpgایران وایر - دبیر کل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر ورود پول‌های کثیف به فرایند انتخابات را تایید کرد و گفت مافیای مواد مخدر با یک میلیارد تومان در بعضی از شهرهای کوچک می‌تواند فردی را وارد مجلس کند.

به گزارش ایران وایر، علی هاشمی در یک گفتگو درباره ورود پول مواد‌مخدر به انتخابات گفت: در مقطعی رحمانی فضلی به این موضوع ورود کرد. ایشان اسم نبرد و بنده هم اسم نمی‌برم در همین حد می گویم که در بررسی‌ها بر روی ثروت یکی از قاچاقچی‌های بین المللی دستگیر شده مواد‌مخدر مشخص شد که مقداری از پول وی به سمت بعضی نماینده‌های مجلس رسوخ کرده بود.

به گفته هاشمی، این قاچاقچی را مجبور کردند تا حرف خود را پس بگیرد، ولی این موضوع صحت دارد.



این مقام سابق با اذعان به اینکه پول‌های کثیف و عجیب و غریبی از ناحیه مواد‌مخدر در کشور پولشویی می‌شود، گفت: بین سال های ۷۸ تا ۸۲، سه درصد از دستگیرشدگان مواد‌مخدر از داخل حکومت بودند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

برای اولین بار و به شکل رسمی، رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت روحانی در سال ۹۴ و در جریان همایش تخصصی روسای ستاد‌های مبارزه با مواد‌مخدر گفت که بخشی از پول‌های مربوط به قاچاق مواد در حوزه سیاست وارد می‌شود و در قالب کمک به انتخابات و تصمیم‌سازی‌ها مصرف می‌شود.

هر چند وزیر کشور از موضع خود عقب‌نشینی کرد اما گمانه زنی های زیادی درباره ورود پول مواد‌مخدر به انتخابات ایران ادامه یافت.

از جمله این گمانه زنی ها بحث پرونده محمد باقر قالیباف در شورای عالی امنیت ملی است که در جریان مناظره‌های انتخاباتی سال ۱۳۹۴ مطرح شد.

حسن روحانی، رییس‌جمهور و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در یکی از مناظره‌ها خطاب به قالیباف گفت: «آقای قالیباف، سال ۸۴ اگر من مردانگی نکرده بودم، اکنون شما اینجا ننشسته بودید.»

ابعاد این پرونده در پرده ای از ابهام قرار دارد اما گفته می‌شود که به کمک‌های مالی مربوط است که قالیباف در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ از یک قاچاقچی مواد‌مخدر دریافت کرده است.

قالیباف که در آن سال ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بر عهده داشت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تهران کاندید شده و گمان می‌رود که گزینه اصلی سپاه پاسداران و بیت رهبری برای ریاست مجلس یازدهم باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy