Sunday, Feb 2, 2020

صفحه نخست » حمله تروریستی در خیابان شلوغ لندن + خبر تکمیلی

london_020220.jpgخبر تکمیلی:

حمله تروریستی لندن؛ مهاجم اسلام‌گرایی با سابقه محکومیت بوده است

دویچه وله - گویا مهاجمی که در لندن با چاقو به مردم حمله کرد، اسلام‌گرایی بوده با سابقه محکومیت به خاطر جرایم تروریستی که به‌‌تازگی از زندان آزاد شده است. در این حمله سه نفر زخمی شدند. مهاجم نیز که "تحت نظر" بوده، کشته شده است.

به گفته پلیس بریتانیا، مهاجمی که دیروز یکشنبه ۱۳ بهمن در خیابان پرازدحامی در لندن با چاقو به مردم حمله کرد، سابقه محکومیت به خاطر جرایم تروریستی با انگیز‌ه‌های اسلام‌گرایانه داشته و به تازگی از زندان آزاد شده بوده است.

در جریان حمله این مهاجم به مردم دو نفر، یک زن و یک مرد، زخمی شدند. حال مردی که پیش‌تر وخیم گزارش شده بود، رو به بهبود است. یک زن نیز بر اثر شکستن شیشه ناشی از شلیک گلوله پلیس مجروح شده است. خود مهاجم نیز دقایقی پس از حمله، به ضرب گلوله مأموران پلیس کشته شد.

پلیس گزارش شاهدان عینی را تأیید کرده که مهاجم کمربند انفجاری داشته، اما سپس معلوم شده که این کمربند قلابی بوده است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در پیامی توییتری ضمن قدردانی از مأموران پلیس در جریان این حادثه، اعلام کرد که از روز دوشنبه برنامه‌هایی برای "تغییرات بنیادین" در خصوص برخورد با تروریست‌های محکوم‌شده را ارائه خواهد داد.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

صادق خان، شهردار لندن نیز در توییتر نوشت: «تروریست‌ها تلاش می‌کنند در میان ما شکاف ایجاد کرده و سبک زندگی‌مان را نابود کنند. ما اینجا در لندن هرگز اجازه موفقیت آنها را نخواهیم داد.»

مهاجمی "تحت نظر"

بنا به اعلام پلیس لندن، مهاجم مردی ۲۰ ساله با سابقه محکومیت به خاطر جرایم تروریستی با انگیزه‌های اسلام‌گرایانه بوده که اخیرا از زندان آزاده شده و تحت نظر مأموران امنیتی ضد ترور بریتانیا قرار داشته است.

طبق همین گزارش، این مرد در زمان حمله ناگهانی با چاقو به مردم در خیابانی واقع در جنوب لندن، در چارچوب "عملیات پیشگیرانه ضد ترور" تحت نظر مأموران امنیتی بوده است.

به گفته پلیس بریتانیا، او در سال ۲۰۱۸ میلادی به اتهام جمع‌آوری مواد مورد نیاز برای انجام سوءقصدی تروریستی با انگیزه‌های اسلام‌گرایانه و تبلیغ در این راستا، به سه سال زندان محکوم شده است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت، این مرد حتی یک بار از دوست دخترش خواسته تا پدر و مادر خود را به خاطر "کافر" بودن گردن بزند. اما او با وجود چنین سابقه‌ای اواخر ژانویه گذشته از زندان آزاد شده است.

***

بی بی سی - مردی در خیابانی شلوغ درلندن با گلوله پلیس کشته شده است.

به گفته پلیس لندن، "پلیس مسلح مردی را هدف گلوله قرار داده است. در این مرحله باور ما این است که چند نفر چاقو خورده‌اند. در حال ارزیابی شرایط هستیم. این حادثه مرتبط با تروریسم اعلام شده است."

به گفته شاهدان عینی بعد از ساعت دوی بعدازظهر، صدای شلیک سه گلوله شنیده شده و پلیس مسلح و اورژانس در خیابان استریتم حضور دارند و خیابان‌های اطراف بسته شده‌اند.

به گفته یکی از شاهدان عینی هلی‌کوپتری در محل حادثه فرود آمده و تعداد زیادی آمبولانس هم در آنجا حضور دارند و پلیس از مردم می‌خواهد از محل حادثه دور شوند و از ساکنان محل خواسته در خانه‌های خود بمانند.

یک شاهد عینی به خبرگزاری پرس آسوسیشن گفت مردی را با ساطور در خیابان دیده که فردی دیگر (احتمالا یک مامور امنیتی) او را دنبال می‌کرده و بعد صدای سه شلیک شنیده است.

یک شاهد عینی هم گفت پلیسی را دیده که اسلحه‌اش را بسوی مردی که روی زمین دراز کشیده بود نشانه رفته و با فریاد از مردم می‌خواست دور شوند.

ویدئوهایی که شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهند که پلیس‌های بیشتری به محل رسیده و به سراغ مردی که روی زمین افتاده است می‌روند.

یک شاهد دیگر به بی‌بی‌سی گفت دو یا سه خودرو از جمله یک خودروی پلیس در زمانی که حادثه در جریان بوده با هم برخورد کرده‌اند و یک خودروی پلیس هم فردی را تعقیب می‌‌کرده است.

صادق خان شهردار لندن از "واکنش سریع و شجاعانه" امدادگران و نیروهای امنیتی تشکر کرد و گفت: "تروریست‌ها قصد تفرقه‌ و از بین بردن شیوه زندگی ما را دارند. ما اینجا در لندن هیچگاه به آنها اجازه نمی‌دهیم موفق شوند."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy