Wednesday, Feb 5, 2020

صفحه نخست » خامنه‌ای: از من هم خوشتان نمی‌آید، به خاطر ایران در انتخابات شرکت کنید

Ali_Khamenei.jpgرادیو بین المللی فرانسه - رهبر جمهوری اسلامی ایران، علی خامنه‌ای، امروز چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در سخنرانی‌ای در تهران مردم را به شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و انتخابات مجلس شورای اسلامی فراخواند و خطاب به آنان گفت: حتا اگر از من هم خوشتان نمی‌آید، لااقل به خاطر علاقه به ایران در انتخاب شرکت کنید.

رهبر حکومت اسلامی ایران گفت: "ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید پای صندوق رأی بیاید. " آیت الله خامنه‌ای در ادامه تأکید کرد: "اگر کسی انگیزۀ دینی و انقلابی [هم] ندارد، اما، میهن عزیز را دوست دارد لازم است به پای صندوق‌های رأی بیاید. "

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

علی خامنه‌ای در جای دیگری از سخنانش نسبت به حضور گستردۀ مردم در انتخابات پیش رو ابراز اطمینان کرد و افزود: "به دلیل آنکه در انتخابات موضوع آبروی نظام و امنیت کشور در میان است [مردم] به میدان خواهند آمد. " وی "حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی" را ضامن امنیت کشور و مهم تر از حتا توان تسلیحاتی و نظامی جمهوری اسلامی در عرصۀ بین المللی خواند و افزود: "در قضاوت ناظران بین المللی... حضور مردم در انتخابات... تاثیرگذار است. " بر همین اساس رهبر حکومت اسلامی ایران نتیجه گرفت: "بنابراین شرکت انبوه مردم در انتخابات مجلس از این زاویه نیز کاملاً ضروری است. "

علی خامنه‌ای انتخابات را "اساسی ترین مسئلۀ کشور" دانست و ایراد برخی انتقادها به شورای نگهبان را که وظیفۀ احراز و تأئید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را دارد، ناروا و "غلط ترین کارها" خواند که به گفتۀ او به "دلسرد شدن مردم" و بازداشتن آنان از شرکت گستردۀ در انتخابات خواهد شد.

خامنه‌ای از مسئولان حکومتی در همۀ سطوح نیز خواست که مراقب حرف زدن‌های‌شان باشند به طوری که به گفتۀ وی به "رسانه‌های خارجی خائن... مایۀ تبلیغات سوء داده نشود. " علی خامنه‌ای انتخابات در ایران را "جزو سالم ترین انتخابات در جهان" خواند و بی آنکه نامی از کسی ببرد خطاب به برخی منتقدان داخلی گفت: "وقتی شما به دروغ می‌گویید که این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می‌شوند" و از شرکت در انتخابات خودداری می‌ورزند. به دلیل رد صلاحیت‌های گسترده طیف گسترده‌ای از جناح موسوم به "اصلاح طلب" حکومت اسلامی اعلام کرده که از شرکت در انتخابات پیش رو و حتا از ارایۀ فهرست انتخاباتی در تهران خودداری می‌ورزد.

آیت الله خامنه‌ای از این نیز فراتر رفت و رقبای اصلاح طلب حکومت اسلامی را تلویحاً به به کار گیری زبان دوگانه در خصوص انتخابات آینده متهم کرد. او گفت: "نمایندۀ مجلس و فلان مسئول مهم دولتی باید مراقب باشند و اینجور نشود که بگوییم مردم شرکت کنید اما در عین حال به غلط جوری حرف بزنیم که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند. "

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

علی خامنه‌ای به نارضایتی مردم نسبت به مشکلات معیشتی و اقتصادی نیز اشاره کرد و مدعی شد که اولاً این مشکلات "مربوط به برخی قوانین و عملکرد بعضی مسئولان اجرایی" یعنی در نهایت دولت روحانی است و ثانیاً "گلایه‌های مردم به اصل انتخابات مربوط نمی‌شود".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy