Sunday, Feb 9, 2020

صفحه نخست » اسرائیل و آمریکا برای زدن نیروهای ایرانی در سوریه و عراق با یکدیگر تقسیم کار کرده‌اند

IS_US.jpgرادیو بین المللی فرانسه - وزیر دفاع اسرائیل، نفتالی بنت، در بازگشت از واشنگتن و در پایان ملاقات خود با همتای آمریکایی اش، مارک اسپر، اعلام کرد که آمریکا و اسرائیل در پی یک تقسیم کار تصمیم گرفته اند که اسرائیل مسئولیت مقابله با نیروهای جمهوری اسلامی ایران در سوریه را بر عهده بگیرد و آمریکا با قوایی ایرانی در عراق مقابله کند.

پنجشنبه گذشته وزیر دفاع اسرائیل با همتای آمریکایی خود، مارک اسپر، و دیگر مقامات عالیرتبۀ آمریکا در واشنگتن دیدار و گفتگو کرد. نفتالی بنت که این سخنان را شنبه گذشته در تل آویو ایراد می کرد، اظهار داشت که اسرائیل و آمریکا تصمیم گرفته اند که در هماهنگی با یکدیگر با تلاش های تهران برای ایجاد یک کانال انتقال سلاح و نفرات از طریق ایران، عراق و سوریه به لبنان و دریای مدیترانه جلوگیری کنند. وزیر دفاع اسرائیل در ادامه افزود که بر اساس این هماهنگی نیروهای ایرانی در سوریه را اسرائیل آماج قرار می دهد در حالی که آمریکا مقابله با نیروهای ایران در عراق را برعهده می گیرد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

نفتالی بنت با اشاره به حملۀ پنجشنبه گذشتۀ هواپیماهای اسرائیلی به پایگاه نیروهای سوری و ایرانی در اطراف دمشق افزود که ارتش اسرائیل بر شدت حملاتش علیه حضور نیروها و همچنین پایگاه ها، موشک ها، نظامیان و شبه نظامیان وابسته به ایران در سوریه افزوده است. او ادعا کرد که در نتیجۀ این حملات قوای ایران در سوریه تحلیل رفته است. به گفتۀ وزیر دفاع اسرائیل سرویس های اطلاعاتی این کشور از مدت زمان طولانی نسبت به تلاش های تهران برای تقویت موقعیت و هژمونی خود در منطقه از طریق ایجاد گروه های شبه نظامی هشدار داده بودند. او گفته است که هدف وی به عنوان وزیر دفاع اسرائیل بیرون راندن نیروهای ایرانی از سوریه طی یک سال آینده است و برای این منظور اسر ائیل قصد دارد سوریه را به "ویتنام" جمهوری اسلامی ایران تبدیل کند. بنت در ادامه افزوده است که "در این سرزمینی که امروز سوریه خوانده می شود، اسرائیل از نظر اطلاعاتی و برتری نیروی هوایی دست بالا را دارد."

نفتالی بنت خواستار عملیات تهاجمی مستقیم علیه ایران و گروه های نظامی و شبه نظامی وابسته به آن شده و گفته است که راهبرد پیشین اسرائیل مبنی بر بمباران محموله های نظامی ایران ناکارآمد بوده است. بنت چنین راهبردی را به مقابله با عارضه تشبیه کرده و گفته است که نیروهای اسرائیلی باید از این پس حملات خود را بر تجهیزات و پایگاه های جمهوری اسلامی در داخل خاک سوریه متمرکز کنند. او گفته است : "مایل نیستم دنبال کاروان های سلاح ها و تجهیزات ایران بدوم، چون با زدن یک کاروان، پنج کاروان دیگر از تجهیزات و سلاح های ایران به دست حزب الله می رسد که از سال ٢٠٠۶ تاکنون شمار موشک هایش ده برابر افزایش یافته، یعنی به ١۳٠ هزار موشک و خمپاره انداز رسیده که بیشتر از زرادخانۀ شماری از ارتش های ملی و دائمی است."

نفتالی بنت، "جمهوری اسلامی ایران را منشاء ۷۰ درصد مشکلات امنیتی اسرائیل از طریق ساماندهی و حمایت مالی از گروه های تروریستی نظیر حماس و جهاد اسلامی در غزه و حزب الله در لبنان" دانسته و افزوده است : "اکنون راهبرد خود را تغییر داده ایم و هدف مان زدن سر اختاپوس است." نفتالی بنت راهبرد جدید اسرائیل را در قبال جمهوری اسلامی ایران به جنگ سرد تشبیه کرده و گفته است که "تضعیف جمهوری اسلامی تضعیف گروه های تحت حمایت آن از جمله حزب الله و حماس را در پی خواهد داشت."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy