Monday, Feb 10, 2020

صفحه نخست » وحشت ازویروس کرونا: رییس‌جمهوری چین با ماسک بر صورت، در انظار عمومی ظاهر شد

china_021020.jpgرادیو بین المللی فرانسه - نگرانی جامعه جهانی از گسترش ویروس کرونا با هشدار سازمان بهداشت جهانی وارد ابعاد تازه‌ای شد. سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که ویروس کرونا توسط افرادی که هرگز به کشور چین هم سفر نکرده‌اند می‌تواند به فردی سالم منتقل شود. همزمان آمارها از افزایش میزان قربانیان مبتلایان به ویروس ایدز حکایت دارد. تا صبح روز دوشنبه ۱۰ فوریه، بیش از ۹۰۰ تن از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. بیش از ۴۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شدند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

شی جین پینگ‌، رییس‌جمهوری چین، که روز دوشنبه ۱۰ فوریه برای نخستین بار در انظار عمومی ظاهر شد، همانند میلیون‌ها شهروند چینی، به منظور حافظت از خود در برابر ویروس کرونا، ماسک بر صورت قرار داده بود.

در تصاویری که از تلویزیون چین منتشر شد، شی جین پینگ‌ در یک اقدام نمادین به محله‌ای در شهر پکن رفته و توسط تعدادی از ماموران کنترل سلامت، درجه حرارت بدن او اندازه‌گیری ‌شد. اقدامی که در هفته‌های اخیر در شهرهای مختلف چین رایج بوده است.

بر اساس این تصاویر، شی جین پینگ‌، با حفظ فاصله مناسب، با شهروندانی که آنها نیز ماسک بر صورت دارند، در حال گفتگو است.

0099.jpg

دولت کمونیستی چین تاکید کرده است که از روز ۲۳ ژوئن تدابیر سختگیرانه‌ای را، از جمله قراردادن ده‌ها میلیون نفر در قرنطینه، به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به اجرا گذارده است.

در چین، تنها در روز یک‌شنبه ۹ فوریه / ۲۰ بهمن، ۹۷ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که این آمار از بیشترین میزان فوتی‌ها، از زمان آغاز گسترش ویروس کرونا، در یک روز حکایت دارد.

مسئولان ایرانی همچنان تاکید دارند که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی نشده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

همزمان وزیر بهداشت ایران، درباره وضعیت دانشجویانی که از شهر ووهان چین به ایران بازگشتند، گفت: روند قرنطینه ۱۴ روزه آنها در حال سپری شدن است و هیچ مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy