Monday, Feb 10, 2020

صفحه نخست » آیا زن و شوهر ایرانی که با گذرنامه جعلی اسرائیلی در اکوادور بازداشت شدند جاسوس رژیم هستند؟

یک زن و مرد ایرانی که با گذرنامه های جعلی اسرائیلی به شهر کیتو پایتخت کشور اکوادور در آمریکای لاتین سفر کرده بودند، هنگامی که از کیتو پایتخت اکوادور قصد پرواز به اسپانیا را داشتند، در فرودگاه شناسایی و بازداشت شدند.

222.jpg

گذرنامه ایرانی بانوی جوانی که ممکن است مامور اطلاعاتی حکومت بوده است
***

این نخستین بار نیست که افراد ایرانی به علت ارائه گذرنامه های جعلی و یا دزدیده شده اسرائیلی، در کشورهای مختلف جهان بازداشت می شوند. از آن جا که دارندگان گذرنامه اسرائیلی می توانند بدون نیاز به روادید ورود، به بیش از صد کشور دنیا سفر کنند، جویندگان گذرنامه های جعلی، به آن علاقه بسیار دارند.

بانویی که گذرنامه اسرائیلی با نام جعلی داشت، از مشخصات یک دختر نوجوان اسرائیلی استفاده کرده بود. احتمال دارد این مشخصیات هنگامی نسخه برداری شده بود که آن دختر از یک کشور خارجی دیدن می کرده است.

223.jpgدر گذشته نیز بارها گذرنامه های جوانانی اسرائیلی که از کشورهایی مانند تایلند یا هند دیدن می کرده اند دزدیده شده و در برخی موارد توسط تبهکاران مورد استفاده قرار گرفته است. چند تن از افرادی که در سال های اخیر با گذرنامه جعلی اسرائیلی بازداشت شده اند، ایرانی بوده اند.

وزارت کشور اسرائیل یک بار دیگر به شهروندان هشدار داد که هنگام سفر به خارج مواضب گذرنامه های خود باشند، زیرا اگر ربوده شود، ممکن است در اختیار سازمان های ترور قرار گیرد و فاجعه آفرین شود.

برخی آشنایان امور اطلاعاتی و امنیتی، بعید نمی دانند که این دو تن، ماموران جاسوسی حکومت ایران هستند که برای رد گم کردن، ابتدا به اکوادور رفتند و سپس از طریق اسپانیا قصد ورود به خاک اسرائیل را داشته اند.

مشخصات آن ها هنوز مشخص نشده است، ولی گفته شده که اسرائیل با مقامات امنیت ملی اکوادور در تماس است و این ماجرا مورد بررسی قرار دارد.

حکومت ایران در گذشته با شیوه های مختلف کوشیده افراد اطلاعاتی خود را وارد اسرائیل سازد و دست کم در دو مورد این افراد شناسایی و بازداشت شده اند.

224.jpg
نمونه یک گذرنامه اسرائیلی که دزدیده شده و مخضات جعلی به آن افزوده شده است


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy