Thursday, Feb 13, 2020

صفحه نخست » مجید انصاری: تنها یک اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس تایید صلاحیت شد

ansari.jpg العربیه - مجید انصاری، عضو اصلاح‌طلب مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری سابق ایران، خواستار شرکت ۱۱۰ اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس ثبت‌نام شده ولی تنها ۵ نفر ثبت‌نام کرده و فقط یک نفر از آنان تایید صلاحیت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا مجید انصاری با اشاره به این‌که «جناب آقای خاتمی سید اصلاحات و مشاورانشان جلسات متعددی داشتند گفتند باتوجه به شرایط فعلی ۱۱۰ نفر از مجرب‌ها را مشخص کنیم و از جوانان هم بخواهیم وارد صحنه شوند تا از تهدیدات کشور جلوگیری کنند»، اعلام کرد: «از جمع ۱۱۰ نفری تنها ۵ نفر ثبت نام کردند که تنها من تائید صلاحیت شدم.»

او تاکید کرد: «نباید اجازه دهیم خانه ملت تبدیل به پادگان شود نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد. باید اخلاق‌مدار وارد خانه ملت شویم. مجلس باید تبلور حضور مردم باشد. نمایندگان مجلس وکیل مردم هستند نه آقا بالاسر آنان.»

مطالب بیشتر در سایت العربیه

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که «مردم احساس می‌کنند حضور پای صندوق‌های رای بی‌فایده است»، گفت: «امروز بعد از ۴۱ سال دچار یک یاس هستیم که چرا روند دموکراسی و مردم سالاری به سمتی رفته است که برخی می‌گویند چرا در انتخابات شرکت کنیم؟»

سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران در ماه مارس ۲۰۱۹ در دیدار اعضاء فراکسیون امید مجلس گفته بود که کشور در وضعیت سختی قرار گرفته و نتیجه این وضعیت افزایش بی‌اعتمادی مردم به نظام و جامعه و تبدیل این بی‌اعتمادی به ناامیدی است و دیگر کسی به درخواست او برای آمدن پای صندوق رای گوش نمی‌کند.

محمد خاتمی با اشاره به این موضوع که «امروز من از سوی مردم با این سوال مواجهم که ما را کشاندید پای صندوق رای، یک مورد نشان دهید که در راستای اصلاحات واقعی باشد» گفت: «دیگر خیلی سخت است که به مردم بگوییم بیایید رای بدهید. آیا فکر می‌کنید در دور آینده انتخابات به حرف من و شما مردم پای صندوق‌ها خواهند آمد؟ بعید می‌دانم مگر اینکه در یکسال آینده تحولی رخ دهد.»

تقریبا تمامی کاندیداهای اصلاح‌طلب و حتی بسیاری از کاندیداهای اصولگرا از جمله علی مطهری نائب رئیس فعلی مجلس از سوی شورای نگهبان که منصوب رهبر ایران است، رد صلاحیت شده‌اند. با این حال آیت‌الله خامنه‌ای در صفحه توئیترش، از همگان و حتی کسانی که از او خوششان نمی‌آید خواست به خاطر «میهن عزیز» در انتخابات شرکت کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy