Thursday, Feb 13, 2020

صفحه نخست » جوان ایرانی در ووهان ماند تا در مبارزه با کرونا به پزشکان چینی کمک کند

Cruna_Iranian.jpg یورونیوز - یک شهروند ایرانی با آنکه امکان بازگشت به کشور را داشته در شهر ووهان چین باقی مانده تا به تیم پزشکی و امداد کمک کند.

چانگ هوا،‌ سفیر چین که این خبر را نخستین بار سه روز پیش در توییترش اعلام کرد،‌ چند عکس نیز از «سینا کرمی» در حال تهیهٔ خوراک و نوشیدنی برای پزشکان در کنار آن منتشر کرده است.

او که در ووهان یک کافی شاپ دارد، نه تنها شهر را ترک نکرد بلکه در حالیکه بسیاری از کسبه و فروشندگان چینی کسب و کار را رها کرده و کرکره‌‌ٔ مغازه‌ها‌شان را پایین کشیده‌‌اند، تصمیم می‌گیرد کافی‌شاپ را نیز باز نگه دارد و نوشیدنی گرم و خوراک به پزشکان و پرستاران برساند.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

سینا کرمی خود در مصاحبه‌ای با تلویزیون ملی چین گفت: «با خودم گفتم این مردم جایی ندارند که به آن فرار کنند، پس من هم می‌مانم، چون حالا دیگر من هم یک چینی هستم. بعد از خودم پرسیدم چطور کمک کنم و دیدم کاری که از دستم بر می‌آید این است که لااقل قهوهٔ خوبی به پزشکان برسانم.»

او در پاسخ به این سوال که آيا از ماندن نمی‌ترسد گفت: «پزشکان و کسانی که می‌خواهند کمک کنند نباید بترسند.»

بنا بر اعلام دولت چین تا روز پنجشنبه ۱۴ فوریه، ویروس کرونا جان ۶ تن از کارکنان بهداشت و درمان را گرفته و شمار مبتلایان به آن در میان این کارکنان از ۱۷۰۰ تن گذشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy