Thursday, Feb 20, 2020

صفحه نخست » واکنش جنتی به تحریم شدنش: ترامپ خر است! + ویدئو

khar_022120.jpgایران وایر - شماری از اعضای شورای نگهبان به تحریم خود توسط ایالات متحده آمریکا واکنش نشان دادند.

به گزارش «ایران وایر»، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان که در راس لیست تحریم شدگان قرار دارد روز جمعه ۲ اسفند در باره این تحریم گفت: بله ما را تحریم کردند من دارم به این فکر می‌کنم اینهمه پول‌هایی که در صندوقهای امریکا میریزم را چکار کنیم؟! این همه در بانک‌های امریکا پول ریختیم حالا نمی‌شود آنها را برداشت کنیم؛ بعد هم نمی‌توانیم آنجا به جشن کریسمس برویم و شرکت کنیم!

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

دبیر شورای نگهبان با اشاره به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ادامه داد: واقعا خریت ارثی نیست. این آقا باید یک آرم خریت در پیشانیش بزنند تا هر کس می‌آید ببیند که این خر است؛ من نمی‌فهمم چه فکری می‌کند؟ ما چه ضرری می‌کنیم از این اقدام؟

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه ۱ اسفند و در آستانه انتخابات تحریم‌های خود را علیه ۵ عضو شورای نگهبان که در هیات نظارت بر انتخابات عضویت دارند را اعمال کرد. وزیر خزانه داری آمریکا این افراد را «مسوول بازداشتن مردم ایران از انتخاب آزادانه رهبران‌شان» نامیده است.

محمد یزدی، دیگر عضو شورای نگهبان نیز به تحریم خود توسط وزارت خزانه داری آمریکا واکنش نشان داده‌ است. یزدی که نامزد انتخابات میان‌دوره ای مجلس خبرگان نیز هست گفته افتخار می‌کند افرادی که «دستشان به خون قاسم سلیمانی آلوده است»، او را تحریم کرده‌اند.

علاوه بر احمد جنتی و محمد یزدی سه عضو دیگر شورای نگهبان که همگی عضو هیات نظارت بر انتخابات مجلس یازدهم نیز هستند یعنی عباسعلی کدخدایی، سیامک ره‌پیک و محمدحسن صادقی‌مقدم هم در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفته‌اند.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورا تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه خود را فرمایشی و نامشروع خوانده و آن را نشانه «بیگانگی رژیم آمریکا با مردم سالاری» دانسته است.

محمد حسن صادقی مقدم نیز در واکنش به تحریم امریکا آرزو کرده که از لیست سربازان رهبر ایران خارج نشود و گفته: «خداوند را سپاسگزارم و امیدوارم که ائمه اطهار علیهم‌السلام و همچنین رهبری عزیز امام خامنه‌ای ما را از لیست سربازان خودشان خارج نکنند و این اقدام آمریکا برای ما هیچ اهمیتی ندارد.»

شورای نگهبان ناظر انحصاری انتخابات در ایران است که با رد صلاحیت داوطلبان مخالف و منتقد نظام از ورود آن‌ها به نهادهای انتخابی جلوگیری می کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy