Sunday, Feb 23, 2020

صفحه نخست » دیدار رئیس موساد از قطر خبرساز شد

mussad_022220.jpgرادیو اسرائیل - در رابطه با مناسبات آشکار و پنهان بین اسرائیل و امیر نشین های عرب، دو خبر امروز افشاگری شد که نشان می دهد روابط فیمابین همچنان گرمتر می شود. در یک خبر گفته شده که رئیس سرویس امنیت خارجی اسرائیل (موساد) اخیرا دیدار محرمانه ای از امیرنشین قطر داشته و خبر دوم، حضور یک ورزشکار اسرائیلی در مسابقات بین المللی دوچرخه سواری در امارات عربی متحده می باشد که تا کنون سابقه نداشته است.

وزیر دفاع پیشین اسرائیل، اویگدور لیبرمن که رهبری حزب ییسرائل بیتینو (اسرائیل خانه ماست) را در دست دارد، فاش ساخت که اخیرا یوسی کهن رئیس موساد همراه با فرمانده سپاه جنوب اسرائیل، دیدار محرمانه ای از امیرنشین قطر داشته اند که در آن موضوع ادامه اهدای کمک مالی از جانب قطر به حماس در غزه مطرح شده است.

قطر در یک سال گذشته حدود شصت میلیون دلار کمک نقدی به اهالی غزه اهدا کرد که برای بهبود وضع زندگی آنان نقش چشمگیر داشت. ولی فطر اعلام کرده که دز سال میلادی کنونی این کمک را متوقف می سازد. اسرائیل از چنین امری نگران شده و رئیس موساد و فرمانده سپاه جنوب را به قطر فرستاده که امیر آن کشور را متقاعد سازند این کمک مالی ادامه یابد.

این تلاش اسرائیل برای بهبود زندگی اهالی غزه در حالی جریان دارد که گروه های ترور در غزه، به تعرض علیه اهالی شهرک های پیرامونی در اسرائیل ادامه می دهند. با آن که حملات موشکی متوقف گردیده، هوا کردن بادکنک های انفجاری همچنان ادامه دارد. این وضع موجب خشم اهالی گردیده که از دولت می خواهند یک به اقدام اساسی دست بزند.

رویداد دیگر در رابطه با گسترش مناسبات اسرائیل و امیرنشین ها، حضور یک دوچرخه سوار اسرائیلی در مسابقات بین المللی در امارات عربی متحده است که در دبی برگزار می شود. حضور ورزشکار اسرائیلی به صورت علنی و رسمی است و رسانه های جهانی نیز به آن توجه نشان داده اند. دوچرخه سوار اسرائیلی به خبرنگاران گفت که امیدوار است حضور او در این مسابقات هموار کننده راه برقراری مناسبات کامل سیاسی بین دو کشور باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy