Saturday, Feb 29, 2020

صفحه نخست » معترضان به «شایعه انتقال بیماران کرونا از قم به بندرعباس» درمانگاه شهرک توحید را آتش زدند

fire_022820.jpgایران اینترنشنال - شامگاه جمعه و درپی انتشار خبری درباره نگهداری چند بیمار مبتلا به کرونا در درمانگاه شهرک توحید بندرعباس، شماری از مردم معترض به این اقدام با هجوم به درمانگاه، بخشی از آن را به آتش کشیدند.

منابع محلی گزارش دادند که از ساعتی پیش اخباری درباره انتقال شماری از بیماران مبتلا به کرونا از قم به بندرعباس و نگهداری آنها در مراکز درمانی این شهر از جمله درمانگاه شهرک توحید بندرعباس سبب حمله شماری از مردم معترض به این درمانگاه و به آتش کشیدن بخشی از آن شد.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران، با تایید به آتش کشیدن بخشی از درمانگاه شهرک توحید بندرعباس، نوشت: «شایعه بی‌پایه و اساس نگهداری بیماران مبتلا به کرونا در یک درمانگاه در بندرعباس موجب تحریک مردم و برخی افراد در شهرک توحید و آتش‌زدن درمانگاه شد.»



آتش‌سوزی در محوطه درمانگاه شهرک توحید بندرعباس دقایقی پس از آغاز آن با حضور ماموران نیروی انتظامی و نیروهای آتش‌نشانی اطفا شد.خبرگزاری ایسنا در این باره خبر داد که «آتش‌سوزی رخ داده در محوطه درمانگاه شهرک توحید بندرعباس، جمعه شب نهم اسفند ماه، در مدت کوتاهی از سوی نیروهای آتش‌نشانی اطفا شد.»

همزمان فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اخباری که سبب اعتراض مردم این منطقه شده را از اساس تکذیب کرد و «شایعاتی مبنی بر قرنطینه کردن بیماران مبتلا به کرونا یا افراد مشکوک به کرونا در درمانگاه‌ها» را رد کرد.

نوروزیان «شایعاتی مبنی بر قرنطینه کردن بیماران کرونایی یا افراد مشکوک در درمانگاه‌های شهرک توحید، امام رضا و شهرک پیامبراعظم بندرعباس» را رد کرد و گفت: «شهروندان به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و ستاد مقابله با بیماری کرونا نیز تمامی تدابیر لازم در این زمینه را اندیشیده است.»

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد که «مرکز اصلی نگهداری بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا در هرمزگان، بیمارستان محمدی بندرعباس است و اساسا هرگونه شایعه درباره بستری بیماران کرونایی در درمانگاه‌ها کذب است.»

نوروزیان ساعاتی قبل از اعتراض مردم شهرک توحید بندرعباس، از افزایش شمار بیماران مشکوک به کرونا خبر داده و گفته بود: «تا روز پنج‌شنبه ۱۶۱ بیمار حاد تنفسی داشتیم که طی یک روز تعداد آنها افزایش یافت و به ۱۸۸ بیمار رسید و همچنین ۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در هرمزگان داشتیم که طی بیست و چهار ساعت گذشته به ۵۲ نفر رسید.»

از زمان اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران، موارد متعددی از اعتراض در شهرهای مختلف به اختصاص بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر به مرکز نگهداری بیماران کرونا، گزارش شده است. اغلب این اعتراض‌ها، واکنش به انتشار اخباری درباره «انتقال بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا از سایر شهرها به مراکز درمانی یا بیمارستان‌ها محل سکونت معترضان» بوده است.

اولین اعتراض‌ها از این دست در دو شهر ماسال و شفت در استان گیلان شامگاه پنج‌شنبه اول اسفند ماه و تنها یک روز بعد از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران رخ داد. جمعی از مردم در شفت مقابل بیمارستان امام رضای این شهر تجمع کردند و در شهر ماسال نیز مقابل بیمارستان رسالت این شهر و خواهان لغو تصمیم مقام‌های استان گیلان برای تبدیل بیمارستان این دو شهر به مرکز قرنطینه بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا شدند. در شهر شفت، مقام‌های شهر به مردم گفتند که این خبر صحت ندارد و در ماسال، فرماندار این شهر گفت با اختیار خود این تصمیم را لغو کرده‌است.

در شهر سلسله نیز سه روز قبل اعتراض مشابهی از سوی مردم انجام شد و دلیل آن انتشار اخباری درباره اختصاص تنها بیمارستان این شهر به «قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا در لرستان» بود.

شماری از مردم بازرگان در مرز ایران و ترکیه نیز چهارشنبه شب گذشته با تجمع مقابل هتل جعفرپور این شهر خواهان تعیین تکلیف ۲۵ طلبه اهل ترکیه شدند، طلبه‌هایی که در قم به تحصیل علوم دینی مشغول بودند اما در بازگشت به ترکیه با مرزهای بسته به دلیل شیوع کرونا مواجه شدند و در این هتل اسکان داده شده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy